Yaz Sanat Okulları Başlıyor

3.6.2015

Ataşehir Belediyesi Kültür ve Sosyal İşler Müdürlüğü ile Sosyal Yardım İşler Müdürlüğü’nün ortaklaşa gerçekleştireceği atölye çalışmalarının kayıtları 16-26 Haziran tarihleri arasında ATAMEM, Kayışdağı Lions, İnönü, Ferhatpaşa, Yeni Çamlıca, 30 Ağustos, Aşık Veysel, Mustafa Kemal Ataevi - Sosyal Hizmet Merkezleri ve Ferhatpaşa Gençlik Merkezi’nden yapılacak.

07-15 yaş arasındaki çocukların katılacağı ve 29 Haziran’da başlayıp 14 Ağustos’ta sona erecek çalışmalar kapsamında; Müzik, Resim, Heykel, Kâğıt Mozaik, Enstrüman Yapımı, Drama, Satranç, Becerikli Eller, İngilizce Oyun,  Satranç ve Farkındalık Eğitimi branşlarında atölye çalışmaları yapılacak.

Öğrenciler 7-10, 10-13 ve 13-15 yaş aralıklarına ayrılarak sabah ve öğlen grubu olmak üzere atölye çalışmaları yürütülecekler.

29 Haziran- 16 Temmuz ve 27 Temmuz- 14 Ağustos dönemleri olmak üzere 2 ayrı dönemde yapılması planlanan Yaz Atölyelerinde, öğrenciler tercih ettikleri dönemlerden sadece birine katılabilecekler.  

 

Müzik:  Müzik, insanoğlunun duygu, düşünce ve hislerini yansıtan kimi zaman da sadece doğayı tasvir eden düzenlenmiş sesler bütünüdür. Müziği anlamak için  onun belli başlı sembollerini ve kurallarını öğrenmemiz gerekir. Temel müzik eğitiminin birincil amacı budur. Eğitimin hedefi bir program çerçevesi içinde solfej, ritim ve enstrüman bilgisi konularında bir altyapı hazırlamaktır.

Enstrüman Yapımı:  Koroyu da kapsayacak olan bu dersin içeriği, çocukların bireysel ve toplu olarak müzikal işitmelerini geliştirebilmek, yetenekli olan öğrencileri bulup Müzik Eğitimine yönlendirmek, Enstrüman Yapımı dersiyle birlikte de çocukların becerilerini geliştirip yaratıcı zekâlarını desteklemektir.

Resim: Öğrencinin sanat eğitimine girişi adına, temel sanat ilke ve elemanlarıyla tanışması, bilgi edinmesi ve uygulamalar yapması üzerine düşünülmüş bir çalışmadır. Yapılacak uygulamalarla öğrencilerin kendilerini ifade etme becerilerini geliştirmeyi, eğitmen ise yol göstermeyi, fikir geliştirmeyi, öğrencilerin yaratıcılığını geliştirip farklı bakış açılarıyla bakmasını amaçlanmaktadır.

Heykel ve Kâğıt Mozaik: Heykel dersinde iki boyutlu ve üç boyutlu çalışmalar yapılmaktadır. Çocuğun kendi seçtiği konu üzerinden gözlemsel modelaj altyapısı verilecek olup öneriler sunularak iki boyutlu ve üç boyutlu teknik bilgiler paylaşılacak ve özgür seçimleri desteklenecektir. Kâğıt mozaik dersinde ise, çocukların kendi yaptıkları resimleri boya kullanmadan sadece renkli kâğıtlar yapıştırarak renklendirmeleri sağlanacaktır. Teknik bilgiler paylaşılarak ve özgür iradeleriyle seçtikleri konu üzerinden el becerisi kazandırılacaktır.

Drama: ‘Yaparak-Yaşayarak Öğrenme’ bakımından en etkili yöntemlerden biridir. Drama hayatın provasıdır. Çocuğun öz güven duygusunu geliştirmede önemli bir yer kapsar. Öz saygı, öz sevgi, hayal gücü geliştirme, empati kurma, el göz koordinasyon, konsantre, pratik cevap verme, hızlı düşünme, algılama gibi bir çok konulara değinir. 

Becerikli Eller: Becerikli eller atölyesinde öncelikli amacımız öğrencilerin hayal güçlerini kullanarak tasarımlarını ürüne dönüştürmektir. Atölyelerimizde zaman zaman çeşitli atık malzemeleri kullanarak öğrencilerde yaşadıkları çevreyi ve doğayı koruma bilincini geliştirmeyi hedeflemekteyiz.

Satranç: Satranç tarihi, taşları tanıma, hamleler ve geliştirici teknik çalışmalar yer alacak.

Farkındalık Eğitimi: Duyuların farkına vararak onların içerdiği mesajları anlama, yıkıcı olabilecek olumsuz duyguları yönetebilme, daha mutlu ve kaliteli bir yasam düzeyine ulaşma kapasitesini geliştirmek amacıyla; farkındalık eğitimi verilmesi planlanmıştır.

İngilizce: İngilizce oyun etkinliği kapsamında hem görsel hem de işitsel metodlar aracılığı ile öğrencinin kelime bilgisinin genişletilerek, kelimeleri doğru telaffuz etmesi ve bunu yaparken de keyifli zaman geçirmesi hedeflenmektedir.