OYUN GİRİŞİMLERİNİ HIZLANDIRMA PROGRAMI BAŞLIYOR

4.6.2021

Ataşehir'de kültürel, ekonomik ve toplumsal gelişimi yenilikçi fikirlerle desteklemeyi ve bu fikirlerin gelişimini sağlayacak eğitimler vermeyi, fikir sahiplerini girişimcilik konusunda desteklemeyi hedefleyen İNOVATA (Ataşehir Belediyesi İnovasyon ve Girişimcilik Merkezi) oyun girişimlerini odağına alan yeni programı;  PikselUP’ı hayata geçiriyor.

PikselUp Oyun Girişimlerini Hızlandırma Programı, katılımcı ekiplerin girişimci yanlarını destekleyerek, girişimleri daha ileri seviyeye taşımak ve onları bir oyun girişimcisi olma yolunda desteklemek misyonuyla yola çıktı.

Yeni Nesil Kafası ve Xathon yürütücülüğünde düzenlenen hızlandırma programına son başvurular 28 Haziran’da alınacak.

PikselUp’ın ilk dönemi pandemi nedeniyle çevrimiçi olarak düzenlenecek. Pandemi koşullarının hafiflemesi halinde gelecek dönemler için İNOVATA merkezi’nde devam edecek.

24 hafta sürecek olan kapsamlı oyun hızlandırma programı PikselUp’ta, bir oyun geliştiricinin ihtiyaç duyacağı her şey göz önüne alınarak tasarlandı.

Hızlandırma programı boyunca katılımcılar, alanında uzman kişilerce desteklenecek, girişimcilik ve oyun stüdyosu yönetimi odaklı workshoplar ve etkinliklerle iş kapasitelerini geliştirecekler.

Oyun dünyasında aktif olan profesyoneller ve girişimcilik ekosistemindeki başarılı kişilerden oluşan 30+ kişilik mentor ekibi katılımcılara düzenli mentorluk desteği verilecektir. Katılımcılar, mentorluk seanslarından grup veya bireysel olarak yararlanabilecektir.

Yoğun workshop ve mentorluk seanslarının yanı sıra, PikselUp’ın sahip olduğu geniş yatırımcı ve yayıncı ağı sayesinde katılımcıları yatırımcı ve yayıncılara kolaylıkla erişecektir.

Programdan mezun olan girişimlerle kurulacak mezun ağı ile oyun girişimciliği ekosisteminde kuvvetli bağlar kurulacak.

Oyun geliştirme alanında istekli ve yeterli ön bilgiye sahip 18 yaş üstü kişiler başvurularını yapabilirler.

Başvurular için web sitesi: https://pikselup.com/

 

Başvurular hakkında detaylı bilgilendirme;

Başvuru değerlendirme sürecinde amaç, eğitimden en verimli şekilde yararlanacak kişi ve ekipleri belirlemek.

Katılımcılar, ekip halinde veya bireysel olarak başvurabilir.

Bireysel katılımcıların ekip oluşturabileceği ek bir kanal oluşturulup (iletişim platformu üzerinden) buradan ekip oluşturma çalışmaları yapılacak.

Ayrıca bireysel katılımcılar diğer ekipler tarafından ekip arkadaşı olarak değerlendirilebilecek.

Programa 12 ekibin devam etmesi öngörülmek.

Katılımcılardan başvuru sırasında kendilerini ve oyunlarını tanıtmaları beklenecek ve bu amaç odaklı hazırlanan bir form katılımcılara sunulacak.

Sunulan bu form ile katılımcıların, oyun geliştirme ve yayınlama tecrübeleri, katılım amaçları ve beklentileri öğrenilecek.

Başvuru formu, yürütücü ekip tarafından incelenecek ve değerlendirilecek.

Başvuru formu aşamasından sonra seçilen ekiplerle internet üzerinden video görüşme yapılacak. Video görüşmenin amacı katılımcıların motivasyonunu anlamak,ekip yeterliliğini test etmek, katılımcı ekibin program ile uyumlu olup olmadığını test etmek.

İnternet üzerinden video görüşme aşamasını geçen ekipler, katılımcı olarak hızlandırma programına katılmaya hak kazanırlar.

Bu hak oylama ile gerçekleştirilen bir seçme işlemiyle sonuçlanır: INOVATA, program yürütücüleri ve program mentorları bu oylamaya çevrimiçi araç üzerinden katılır.