İNOVATİF ÇEVRE EĞİTİM MERKEZİ’NDE ÇEVRECİ YAZ ATÖLYELERİ

12.7.2024

HABERİN VİDEOSUNU İZLEMEK İÇİN LÜTFEN BURAYI TIKLAYINIZ.

Ataşehir Belediyesi İnovatif Çevre Eğitim Merkezi (İÇEM) Projesi, İstanbul'da yaşayan 7-10 yaş, 10-17 yaş ve yetişkinler için çevre farkındalığını artırmayı hedefliyor. Bu proje kapsamında, çocuklar için atık malzemelerle geri dönüşüm ve yeniden kullanım atölyeleri düzenlenirken, gençler için ise yenilenebilir enerji kaynaklarına dikkat çeken etkinlikler gerçekleştiriliyor. İnovatif Çevre Eğitim Merkezi’nde sürdürülen yaz atölyelerine Ataşehir Belediye Başkanı Onursal Adıgüzel de katılım sağlayarak, çalışmaları yerinde inceledi.

Sürdürülebilir ve yaşanabilir bir Ataşehir hedefiyle çalışmalarını sürdüren Ataşehir Belediyesi, çevre projelerini yaz atölyeleriyle sürdürmeye devam ediyor. Bu kapsamda düzenlenen atölyelerle tasarım odaklı düşünme eğitimleri ile çözüm odaklı fikir geliştirmeler teşvik edilecek ve katılımcılar farklı bakış açılarıyla çevre sorunlarını ele alacak.

“Gençlerimize Çevre Bilincini Aşılamaya Devam Edeceğiz”

İnovatif Çevre Eğitim Merkezi’ne katılarak, çocuklarla keyifli vakit geçiren Başkan Onursal Adıgüzel, etkinlikte şu açıklamaya yer verdi: “İnovatif Çevre Eğitim Merkezimizde devam eden yaz atölyelerimizi ziyaret ettim.  İnovatif çevre farkındalığını ve sürdürülebilir kalkınmayı desteklemeyi sürdürecek, bu değerleri gençlerimize aşılamaya devam edeceğiz.”

Yaz tatili boyunca devam edecek olan bu atölyelerde yetişkinler için ise atıksız mutfak ve bokashi kompostu yapımı düzenlenerek, tek kullanımlık ürün kullanım alışkanlıklarının değiştirilmesi hedefleniyor. 

Geri dönüşümü teşvik eden bir yaklaşımın benimsenmesini hedefleyen atölyelerde, organik atıkları çöpe atma gibi alışkanlıkların değiştirilmesi, geri dönüşüm ve yeniden kullanma odaklı bir sistemin kurulması amacıyla “Atıksız Mutfak” kavramı da öğretiliyor. 

İnovatif Çevre Eğitim Merkezi bünyesinde çevre farkındalığı konu başlıklı eğlenceli yaz atölyelerinde çocuklara çevre sorunlarının doğasını kavramasına, bu sorunlara müdahale edebilen donanımlı bireyler olmasına ve sosyal yaşamdaki dönüşümü yönlendirecek kapasiteye ulaşmalarına katkı sağlaması hedefleniyor.