Başkan İlgezdi Ataşehir’i Dinliyor!
11.10.2013
Sosyal belediyecilik alanındaki çalışmalarıyla örnek gösterilen Ataşehir Belediyesi, Mayıs 2013’ten bu yana ilçe çapında “Başkan Ataşehir’i Dinliyor” adlı yeni ve farklı bir projeyi hayata geçiriyor. Başkan Ataşehir’i Dinliyor” projesinin amacı ilçedeki 17 mahalledeki her eve mutlaka ulaşmak.Bu proje, vatandaşlardan gelen istek, öneri ve şikayetler doğrultusunda daha iyi hizmet verebilmek için hazırlandı.
Saha çalışmalarını gerek belediye hizmetleri, gerekse iletişim konularında eğitim almış 30 kişiden oluşan uzman bir ekip yürütüyor. Ekibe proje konseptine uygun olarak giydirilmiş beş araç tahsis edildi. Belediye’nin ismini – logosunu taşıyan tek tip kıyafet giymiş personel haneleri tek tek ziyaret ederek vatandaşın belediye hizmetleriyle ilgili memnuniyet, beklenti ve şikayetlerini detaylı olarak tespit ediyor. Ekibe arka planda tüm Halkla İlişkiler Birimi destek veriyor. Gelen şikayet ve talepler ilgili müdürlüklere ulaştırılıyor, sonuçlandırılıyor ve durum vatandaşa telefonla bildiriliyor. Vatandaşlara belediye hizmetlerini tanıtan Hizmet Rehberi dağıtılıyor ve bir anket yapılıyor. Bu ankette, hem demografik sorular (memleket, eğitim, yaş, cinsiyet, engel durumu, okur yazarlık durumu vb.) hem de belediye hizmetlerinden memnuniyeti ölçebilecek sorular bulunuyor.
Vatandaşlar var olan hizmetleri değerlendiriyor, talep ve şikayetlerini iletiyor. Anketler tabletler aracılığıyla yapıldığı için sonuçlar belediye yetkilileri tarafından anında değerlendirilebiliyor. Eğer bir cadde ya da sokakta belediye hizmetlerine ilişkin şikayet varsa, buna anında müdahale ediliyor. Ayrıca “Hanede engelli var mı, varsa engel türü nedir?”, “hanede bakıma muhtaç yaşlı var mı?” gibi sorularla sosyal belediyecilik alanında kullanılabilecek pek çok demografik veri de toplanarak belediyenin hizmetlerini bu veriler doğrultusunda geliştirilmesi için de imkan sağlanıyor. Yardıma muhtaç ve engelli vatandaşlar ya belediye yardımlarından yararlandırılıyor ya da kaymakamlık vb. kuruluşlara yönlendiriliyor.
Saha çalışmalarını gerek belediye hizmetleri, gerekse iletişim konularında eğitim almış 30 kişiden oluşan uzman bir ekip yürütüyor. Ekibe proje konseptine uygun olarak giydirilmiş beş araç tahsis edildi. Belediye’nin ismini – logosunu taşıyan tek tip kıyafet giymiş personel haneleri tek tek ziyaret ederek vatandaşın belediye hizmetleriyle ilgili memnuniyet, beklenti ve şikayetlerini detaylı olarak tespit ediyor. Ekibe arka planda tüm Halkla İlişkiler Birimi destek veriyor. Gelen şikayet ve talepler ilgili müdürlüklere ulaştırılıyor, sonuçlandırılıyor ve durum vatandaşa telefonla bildiriliyor. Vatandaşlara belediye hizmetlerini tanıtan Hizmet Rehberi dağıtılıyor ve bir anket yapılıyor. Bu ankette, hem demografik sorular (memleket, eğitim, yaş, cinsiyet, engel durumu, okur yazarlık durumu vb.) hem de belediye hizmetlerinden memnuniyeti ölçebilecek sorular bulunuyor.
Vatandaşlar var olan hizmetleri değerlendiriyor, talep ve şikayetlerini iletiyor. Anketler tabletler aracılığıyla yapıldığı için sonuçlar belediye yetkilileri tarafından anında değerlendirilebiliyor. Eğer bir cadde ya da sokakta belediye hizmetlerine ilişkin şikayet varsa, buna anında müdahale ediliyor. Ayrıca “Hanede engelli var mı, varsa engel türü nedir?”, “hanede bakıma muhtaç yaşlı var mı?” gibi sorularla sosyal belediyecilik alanında kullanılabilecek pek çok demografik veri de toplanarak belediyenin hizmetlerini bu veriler doğrultusunda geliştirilmesi için de imkan sağlanıyor. Yardıma muhtaç ve engelli vatandaşlar ya belediye yardımlarından yararlandırılıyor ya da kaymakamlık vb. kuruluşlara yönlendiriliyor.