Ataşehir Belediyesi’nde Tapu Kuyruğu

12.2.2010

Yaklaşık 30 yıldır tapu sorunu olan Esatpaşa, Mustafa Kemal, Aşık Veysel ve Örnek Mahallesi sakinleri tapularını almak için Ataşehir Belediyesi’ne akın ediyor.

Ataşehir Belediye Başkanı Battal İlgezdi'nin ilçenin kanayan yarası imar ve tapu sorununa ilişkin çalışmaları tamamlandığını açıklaması ve mahalle toplantılarında işlemlerini tamamlayanlara tapularını vermesi üzerine yıllardır tapularını alamayan Esatpaşa, Örnek, Aşık Veysel ve Mustafa Kemal Mahalleleri’nde tapu sorunu olan vatandaşlar Belediye'nin Batı Ataşehir'deki ek binasında bulunan Emlak İstimlak Müdürlüğüne başvurmaya başladı. Vatandaşların sabah erken saatlerden itibaren yoğunlaşan başvuruları nedeniyle Emlak İstimlak Müdürlüğü de gerekli önlemleri alarak vatandaşların işlemlerini kısa sürede sonuçlandırıyor.

 

 

Ataşehir’in sosyo-ekonomik düzeyi düşük bölgelerinde yaşanan tapu sorunu Belediye Başkanı Battal İlgezdi’nin rayiç bedelleri aşağı çekmesiyle çözülüyor. Ataşehir'in oluşumundan önce bağlı oldukları ilçe belediyelerinin arsa rayiç bedellerini yüksek tutması nedeniyle tapularını alamayan Esatpaşa, Mustafa Kemal, Aşık Veysel ve Örnek Mahallesi’nde yaşayan vatandaşlar yoğun bir şekilde Ataşehir Belediyesi’ne başvurarak tapu işlemlerini gerçekleştiriyor.

 

 

 

Tapu işlemlerinin başlatılabilmesi için vatandaşların 1986 yılında çıkarılan imar affından yararlanmaları, tapu tahsis belgesine sahip olmaları gerekiyor. Tapu tahsis belgeleri ile birlikte Ataşehir Belediyesi Emlak İstimlak Müdürlüğüne başvuranların işlemleri başlatılıyor. Yapılan işlemlerde evrakları tamam olan, gerekli koşulları yerine getiren vatandaşlar tapularını almaya hak kazanıyor.

 

 

Ataşehir Belediye Başkan Yardımcısı Sadık S. Kayhan

Tapu sorununun yaklaşık 30 yıldır aşılamadığına dikkat çeken Ataşehir Belediyesi Başkan Yardımcısı Sadık Kayhan şunları söyledi: “Ümraniye ve Üsküdar’dan geçen mahallelerimizde yaklaşık 3 bin 500 kişinin tapu sorunu var. Bu insanlar arsa rayiç bedelleri yüksek tutulduğu için 20-30 yıldır tapularını alamamışlar. Başkanımız Battal İlgezdi, bu bedelleri yüzde 50, hatta yüzde 70’lere kadar aşağı çekti ve taksit imkanı sundu. Böylece ellerinde tapu tahsis belgesi olan vatandaşlarımız belediyemize müracaat ederek işlemlerini başlatıyorlar. İşlemleri tamamlandıktan sonrada tapularını alıyorlar. Tapu sorunu yaşayan vatandaşlarımız vakit kaybetmeden belediyemize müracaat etsinler. Tapu işlemlerinin kuruluş tarihimiz olan 29 Mart’a kadar tamamlanmasını istiyoruz. 29 Mart’ta tapuları dağıtacağız. Vatandaşımızın bu konuda duyarlı davranması ve tapusuna sahip çıkması gerekiyor. Tapular verildikten sonra bölgenin imar planları yapılacak”.

 

 

Ataşehir Belediyesi Emlak ve İstimlak Müdürü Haydar Genç

Tapusunu almak için Ataşehir Belediyesi’ne yapılan başvuruların hangi aşamalardan geçtiğini açıklayan Emlak İstimlak Müdürü Haydar Genç ise, “Belediyemize müracaat eden vatandaşların 1986 yılındaki imar affından yararlanmış olması gerekiyor.” dedi. Haydar Genç şunları söyledi: “ Bu aftan yararlandığına dair ellerinde belge olmalı. Tapu tahsis belgeleri olmalı. Bu belgelerle belediyemize müracaat ediyorlar. Bizler de dosyalarına bakıyoruz. Tapu tahsis belgelerini aldıkları tarihte kendileri ve çocukları üzerine hiçbir gayrimenkul olmaması gerekiyor. Bize yapılan müracaatları alıyoruz. Dosyalarını inceliyoruz. Söz konusu yapının imar planlarındaki durumuna bakıyoruz. Yeşil alanda mı, konut alanında mı? Bütün işlemlerini bittikten sonra vatandaş ister peşin, ister taksitle ödemelerini yapıp, tapularını almaya hak kazanıyor ”.