Belediye Hizmetlerimiz

  • Sağlık ve Defin Hizmetleri
  • İlk yılımızda hizmete sunduğumuz Türkan Saylan Tıp Merkezi 15 farklı alanda uzman personeli, teknolojik imkânları, gelişmiş tanı ve tedavi metodları ile hizmet veriyor. Sosyal Güvenlik Kurumu bünyesindeki (SSK, Bağ-Kur, Emekli Sandığı) tüm çalışan, emekli vatandaşlarımız ve 18 yaş altı çocuklarımız tıp merkezimizden hiçbir ücret ödemeden yararlanabiliyor. Amacımız Ataşehirli hemşerilerimizin devlet ve özel hastanelerden alamadıkları hizmete, hızlı v e kaliteli bir şekilde ulaşmalarını sağlamak.

    CENAZE İŞLEMLERİ

    (CENAZE İŞLEMLERİ İÇİN 570 50 00  NUMARAMIZI ARAYINIZ)

    İlçemiz sınırları içerisinde gerçekleşen doğal ölümler için (yataklı tedavi kurumları dışında evde veya sokakta meydana gelen ölümlerde) ölü muayenesi, ölüm belgesi (defin ruhsatı) ve gömme izin belgesi verilmesi işlemi  Müdürlüğümüz doktorlarınca sabah 08:00 akşam 23:00 saatleri arasında gerçekleştirilmektedir.


    Başvuru Koşulları
    Ataşehir İlçesi sınırları içerisinde oturan vatandaşlarımız; cenaze işlemleri için  ölüm  gerçekleştikten   sonra  en az 2 saat beklemek zorunludur ( Ölüm Bulgularının daha Doğru Gözlenebilmesi için) Belediyemiz Sağlık İşleri Müdürlüğünden ölüm raporu ve gömme izin belgesi aldıktan sonra mezarlıklar müdürlüğüne başvurabilir.

    Gerekli Belgeler

    1.Ölen kişinin nüfus cüzdanıyla Ataşehir Belediyesi Sağlık İşleri Müdürlüğüne başvurulur.
    2. Doktor tarafından ölüm raporu düzenlenir ve gömme izin belgesi verilir.
    3. Bu gömme izin belgesiyle birlikte vatandaşlar Mezarlıklar Müdürlüğüne başvurabilir.

    ***Ölüm Yataklı tedavi kurumları dışında meydana gelen şüpheli ve/veya normal değil ise (trafik kazası, cinayet, yangın, boğulma, zehirlenme vs.) Cumhuriyet Savcılığı Adli Tabipliğine ve/veya en yakın polis merkezine başvuru yapılır.


    Gömme izin belgesi (defin ruhsatı) almak için ölüm olayını takiben cenazenin yerini değiştirmeden ve kesinlikle üzerinde herhangi bir işlem (yıkama, morg - gasilhaneye kaldırma, varsa üzerindeki sonda, kateter gibi tıbbi malzemelerin çıkartılması, vb…) yapılmadan, vefatı esnasında yanında bulunan ve cenazenin sağlık durumu hakkında bilgi verebilecek yakınları tarafından, cenazenin kimlik belgesiyle (kimlik belgesi yoksa nüfus müdürlüğünden alınan vukuatlı nüfus kayıt örneği, ehliyeti veya pasaportuyla) bizzat müracaat edilmelidir.

    Gömme izin belgesi düzenlenmeden cenazenin yerinin değiştirilmesi, üzerinde işlem yapılması, ilçe dışına çıkartılması, defnedilmesi vs. (ölüm olayını şüpheli ölüm durumuna düşürebileceğinden) adli ve cezai işlem gerektirebilmektedir.

    Başvuru sırasında cenazenin varsa eski sağlık belgelerinin (sağlık karnesi, rapor, film ve tıbbi tahlil sonucu gibi) getirilmesi işlemlerde hız ve kolaylık sağlamaktadır.
    İlçe dışında bulunan cenazelere müdürlüğümüzün işlem yapma yetkisi kesinlikle bulunmamaktadır. Böyle durumlarda cenazenin bulunduğu ilçe belediyelerine müracaat edilmelidir.
     

     

    HİÇBİR SOSYAL GÜVENCEM BULUNMUYORSA DA TÜRKAN SAYLAN TIP MERKEZİ’NDEN HİZMET ALABİLİR MİYİM?
    Sosyal güvencesi bulunmayan vatandaşlarımız da Türkan Saylan Tıp Merkezi’nden asgari bir ücret ödeyerek yararlanabilir.

     

    TÜRKAN SAYLAN TIP MERKEZİ HANGİ UZMANLIK DALLARINDA HİZMET VERİYOR?
    Türkan Saylan Tıp Merkezi, Diş Sağlığı, Dahiliye, Üroloji, Cildiye, Kadın Doğum, Çocuk, Mikrobiyoloji, Biyokimya, Portör, Radyoloji, Aile Hekimliği, Göz, Acil, Kulak- Burun-Boğaz ve Evlilik Öncesi Danışmanlık alanlarında hizmet veriyor.

     

    TÜRKAN SAYLAN TIP MERKEZİ’NDEN NASIL RANDEVU ALABİLİRİM?
    Tıp merkezimizden yararlanmak için web sitesi üzerinden online olarak ya da telefonla arayarak randevu alabilirsiniz.

     

    İletişim:
    Tel: 216 577 71 40 (Pbx 6 Hat) Fax: 216 577 71 46
    Web: www.turkansaylantipmerkezi.com
    Adres: Küçükbakkalköy Mah. Vedat Günyol Cad. No: 4 Ataşehir / İstanbul

     

    ATAŞEHİR BELEDİYESİ FERHATPAŞA SAĞLIK POLİKİNLİĞİ

    Ataşehir Belediyesi Ferhatpaşa Sağlık Polikliniği’nde sigortalı ya da sigortasız olduğuna bakılmaksızın tüm vatandaşlarımıza ücretsiz hizmet verilecektir.

    Polikliniğimizde;
    • Kadın doğum,
    • Çocuk,
    • Dâhiliye ve Diş hekimi poliklinik hizmetleri sunulacaktır.
    SAĞLIK
     

    İletişim: 216 570 5000
    Adres: Ferhatpaşa Mahallesi Yeditepe Caddesi 16. Sokak No:25 Ataşehir

     

    EVDE SAĞLIK HİZMETLERİ NEDİR? KİMLER YARARLANABİLİR?
    Sağlık sorunları yaşayan tüm Ataşehirlilere 7 gün 24 saat ücretsiz “Acil Yardım ve Tıbbi Danışmanlık Hizmeti” sunuyoruz. Detaylarını aşağıda göreceğiniz gibi 65 yaş üstü ile engelli Ataşehirliler için sunduğumuz hizmetler ise çok daha kapsamlı.

     

    TIBBİ DANIŞMANLIK HİZMETİ NEDİR? KİMLER YARARLANABİLİR?
    Tıbbi Danışmanlık acil ya da acil olmayan, sağlınızla ilgili her türlü konuda sorularınızı deneyimli hekimlere yöneltebileceğiniz, koruyucu ve yönlendirici bir sağlık hizmetidir.
    7 gün 24 saat 444 45 70 numaralı sağlık hattımızı arayarak, tıbbi danışmanlık hizmetimizden ücretsiz olarak yararlanabilirsiniz.

     

    HASTA NAKİL AMBULANS HİZMETİ NEDİR? KİMLER YARARLANABİLİR?

    Ataşehir’de ikamet eden yatalak ve sedyeyle taşınması gereken hastaların evden sağlık kurumuna, sağlık kurumundan evine naklini gerçekleştiriyoruz. Söz konusu vatandaşlarımız bu hizmete

    Hafta içi saat 08:30 - 17:00 mesai saatleri arasında yararlanabilirler. Randevu için 1 gün öncesinden 444 60 39 ve ( 216) 570 50 00 – (1825 dahili ) numaralı çağrı merkezimizden ulaşabilirler.

     

    HİZMET ALIM AMBULANSI

    Ataşehir’de ikamet eden engelli ve 65 yaş üstü yatalak, sedye ile taşınması gereken hastaların evden sağlık kurumuna, sağlık kurumundan evine ya da sağlık kurumundan sağlık kurumuna naklini

    gerçekleştiriyoruz. Söz konusu vatandaşlarımız bu hizmete 7 gün 24 saat 444 45 70 numaralı çağrı merkezimizden ulaşabiliyor.

     

    EVDE SAĞLIK VE SOSYAL DESTEK HİZMETİ NEDİR? BU HİZMETTEN KİMLER YARARLANABİLİR?
    Ataşehir Belediyesi olarak bedensel engelli ve 65 yaş üzeri ilçe halkımızın yaşam kalitesini arttırmak ve ailelerine destek olmak amacıyla “Evde Sağlık ve Sosyal Destek Hizmeti” vermeye başladık. Yaşlılığı ve bedensel engelleri nedeniyle evinde özel tıbbi bakıma ihtiyacı olan Ataşehirlilerin kişisel bakım da dahil ihtiyaçları yaşadıkları ortamda karşılıyoruz. Vatandaşlarımız 444 45 70 Sağlık Hattı’ndan randevu alarak bu hizmetten yararlanabiliyorlar.

     

    EVDE MUAYENE HİZMETİ NEDİR?
    Söz konusu engelli ve 65 yaş üzeri Ataşehirlilerin acil durumlar dışındaki sağlık problemleri, doktorlarımız tarafından evlerinde ziyaret edilerek tespit ediliyor ve kontrolleri gerçekleştiriliyor.

     

    HEMŞİRELİK HİZMETLERİ NEDİR?

    • Enjeksiyon uygulamaları
    • Serum takma ve takibi
    • Laboratuvar tetkikleri ve uygulamaları
    • Sonda ve katater uygulamaları
    • Kolostomi ve stoma bakımı
    • Pansuman ve yara bakımı
    • Tansiyon ve kan şekeri ölçümü

     

    EVDE KİŞİSEL BAKIM HİZMETLERİ NEDİR?

    • Saç ve sakal tıraşı
    • Tırnak kesimi
    • Tuvalet ve banyo desteği

    Bu hizmeti evde yalnız yaşayan 65 yaş üstü, kronik rahatsızlığı olan, engelli ve kendi başına bu işlemleri yapamayacak durumda olan vatandaşlarımız için veriyoruz. Evde muayene, hemşirelik ve evde kişisel bakım hizmetleri, mesai saatleri içerisinde veriyoruz.

     

    SOSYAL ALARM SİSTEMİ HİZMETİ NEDİR, SİSTEM NASIL ÇALIŞIYOR? KİMLER, NASIL FAYDALANABİLİYOR?
    Yalnız yaşayan engelli ve 65 yaş üstü vatandaşlarımız, evlerine kurduğumuz sosyal alarm sistemi ile sadece bir tuşa basarak, 7 gün 24 saat sağlık ve sosyal destek hizmetlerimizden ücretsiz olarak yararlanabiliyor. Sabit telefon hattı üzerinden çalışan sosyal alarm sistemimiz ile;

    -Tek tuşla çağrı merkezine bağlanarak, sesli görüşme yapabilir,

    - Acil ve konuşamayacak durumda olsanız bile, sadece tek bir tuşa basarak yardım isteğini çağrı merkezimize ulaştırabilirsiniz.

    Sosyal Alarm Sistemi, hastamız butona bastığı anda devreye giriyor. Hastanın adres ve konum bilgileri, anında merkezimize ulaşıyor. Yaşanan bu tür durumlarda hastamızı sözlü olarak sakinleştirmeye çalışıyor ve gerekli durumlarda harekete geçildiğine dair sözlü bilgilendirmede yaparak müdehalede bulunuyoruz.

     

    444 45 70 Sağlık Hattı’nı arayarak bu hizmetimizden yararlanabilirsiniz.

     

     

    DOÇ. DR. BAHRİYE ÜÇOK HASTA KONUK EVİ

    İstanbul’un ilçe belediyesine ait tek hasta konuk evi olan Bahriye Üçok, Anadolu’dan gelen ve kalacak yeri olmayan hasta ve yakınlarına hizmet vermek üzere kuruldu. Her gün yüzlerce vatandaş, sağlık hizmeti alabilmek için şehir dışından İstanbul’a geliyor. Ne yazık ki çoğu hasta ve yakını uzun süren tedavi sürecinde barınma sorunu yaşıyor. Özellikle kemoterapi, radyoterapi gören kanser hastaları barınabilecekleri sağlıklı mekanlara ihtiyaç duyuyor. Biz de bu ihtiyaca cevap vermek için il dışından gelip, bölge hastanelerinde tedavi görmekte olan ve konaklama sıkıntısı çeken hasta ve yakınlarına ücretsiz barınma olanağı sağlıyoruz.

    Hasta Konukevi’nde özellikle Anadolu yakasındaki devlet hastanelerinde ayakta tedavi gören hastalar misafir ediliyor. Bu hizmetten yararlanmak için hasta ve yakınlarının bir devlet hastanesinde tedavi olduklarına dair belge ya da sevk kağıdı ile başvuru yapmaları gerekiyor.

     

    İletişim:
    Tel: 216 572 15 84
    Adres: Cengiz Topel Cad. No: 11 Küçükbakkalköy – Ataşehir / İstanbul
    ATAŞEHİR BELEDİYESİ SAĞLIK MERKEZİ

    Ataşehir Belediyesi Sağlık Merkezi’nde sigortalı ya da sigortasız olduğuna bakılmaksızın tüm vatandaşlarımıza ücretsiz hizmet veriliyor.

    Merkezimizde;
    • Kadın ve Aile Sağlığı,
    • Ana-Çocuk Sağlığı,
    • Ergenlik Çağı Fizyolojik ve Psikolojik destek hizmetleri sunuluyor.

    10-20 yaş ergenlik çağı psikolojik destek hizmetinden yararlanmak için 216 572 15 84’ü arayarak, randevu alabilirsiniz.
     

     

    HASTA NAKİL İŞLEMLERİ

    Hastaneden randevu almış olduğu halde binek araçlara binemeyecek durumda bulunan yatalak hastalarımız ambulans servisimizden ücretsiz olarak yararlanabilirler.

    Bu hizmetten yararlanmak için bir gün önceden Ambulans Çağrı Merkezimizi aramanız yeterlidir.

    Ambulans Çağrı Merkezi: 444 45 70

     

    ÜCRETSİZ SÜNNET HİZMETİ

    Ataşehir’de yaşayan 5 yaş üstü erkek çocuklarımızın sünnetlerini, ilçemizdeki hastane ve tıp merkezlerinde sağlıklı, hijyenik ve modern koşullarda gerçekleştiriyoruz. Bu hizmetten yararlanmak için çocuğunuzun kimlik fotokopisiyle birlikte Halkla İlişkiler Birimi’ne başvuruda bulunmanız yeterlidir.

     

     


  • İşyerleri, İhale ve İstihdam Hizmetleri
  •  

    İŞYERLERİ İÇİN GEREKLİ OLAN İŞLEMLER VE İLGİLİ HİZMETLER:
    Yapılan işin niteliğine göre üç farklı statüde işyeri açma ve çalışma ruhsatı alınabiliyor.

    Bunlar:

    Gayrisıhhi Müesseseler : Gayrisıhhi Müessese (sıhhi olmayan işletme) faaliyeti sırasında çevresinde bulunanlara biyolojik, kimyasal, fiziksel, ruhsal ve sosyal yönden az veya çok zarar veren, zarar vermesi muhtemel olan ya da doğal kaynakların kirlenmesine sebep olabilecek müesseselerdir.

    Sıhhi Müesseseler : Gayrisıhhi müesseseler dışında kalan her türlü işyeridir. Sıhhi müesseselerin sınıf ve özelliklerine göre aranacak nitelikler, 10.08.2005 tarihli ve 25902 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan 2005/9207 sayılı İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatlarına İlişkin Yönetmelik’te açıklanmıştır. 

    Umuma Açık İstirahat ve Eğlence Yerleri : Kişilerin tek tek ya da toplu olarak eğlenmesi, dinlenmesi veya konaklaması için açılan otel, motel, pansiyon, kamping ve benzeri konaklama yerleri; gazino, pavyon, meyhane, bar, birahane, içkili lokanta, taverna ve benzeri içkili yerler; sinema, kahvehane ve kıraathaneler; kumar ve kazanç kastı olmamak şartıyla adı ne olursa olsun bilgi ve maharet artırıcı veya zeka geliştirici nitelikteki elektronik oyun alet ve makinelerinin, video ve televizyon oyunlarının içerisinde bulunduğu elektronik oyun yerleri; internet salonları, lunaparklar, sirkler ve benzeri yerlerdir.


    İŞYERİ AÇMAK İÇİN ÖNCELİKLE NE YAPMALIYIM?
    Herhangi bir işyeri açmak için öncelikle Ruhsat ve Denetim Müdürlüğü’ne başvuruda bulunarak işyerinin faaliyetine esas ibraz edilmesi gereken evraklar ile yapılacak ruhsat işlemleri hakkında bilgi alınması gerekmektedir. 

     

    GAYRİSIHHİ MÜESSESELERE AİT İŞYERİ RUHSATI MÜRACAATLARINDA İSTENİLEN BELGELER NELERDİR?               

    - Başvuru formu    ( FORMLAR için tıklayınız. )

    - Tapu fotokopisi

    - İskan belgesi (Yapı Kullanma İzin Belgesi)

    Yok ise; yapı ruhsatı veya 12.10.2004 yılı öncesine ait elektrik veya su faturasının dökümü ile birlikte

    Noter tasdikli taahhütname (Taahhütname Müdürlüğümüzden temin edilir)

    - Kira kontratı (Aslı)

    - Vergi levhası

    - İtfaiye raporu (Müdürlüğümüzden online müracaat yapılmaktadır)

    - Oda kaydı

    Şirket başvurularında; İmza Sirküleri, Ticaret Odası Kaydı, Sicil Gazetesi ve Faaliyet Belgesi (Asılları)

    Şahıs başvurularında; Esnaf ve Sanatkarlar Odası Kaydı ve Sicil Tasdiknamesi (Asılları)

    - Hijyen eğitimi belgesi (Gerekli işyerlerinden)

    - 2 adet vesikalık fotoğraf – (Şahıs Başvurularında)

    - İşyerinin açık adresini gösteren kroki

    - İşyerinin iç ve dış resimleri

    - İski GSM ruhsat görüşü

    - Atık yağ sözleşmesi (aslı)

    - Muvafakatname (Gerekli ise) (Aslı)

    - SGK bildirimi

    - Emisyon/çevre izin belgesi(Çevre ve Şehircilik Bakanlığından)

    - Sorumlu müdür sözleşmesi ve müdüre ait diploma sureti (Gerekli işyerlerinden)

    - Ustalık belgesi-(Ticaret siciline kayıtlı olanlardan istenmez)

    - Haşere ilaçlama sözleşmesi (Aslı)

    - İşletme kayıt belgesi + Onay Belgesi (Gıda ile temas edilen işyerlerinden)

    - Kapasite raporu (Aslı)

    - Basınçlı kaplar ve vinçlere ait periyodik fenni muayene raporu (Aslı)

    - Vekaletname(Müdürlüğümüzde vekaletsiz iş takibi yapılmaz) (Aslı)

    NOT: Yukarıda istenilen evraklar işyerinin niteliğine göre farklılık göstermektedir. Müdürlüğümüzden detaylı bilgi almanız rica olunur.

     

    SIHHİ MÜESSESELERE AİT İŞYERİ RUHSATI MÜRACAATLARINDA İSTENİLEN BELGELER NELERDİR?

    - Başvuru formu   (FORMLAR için tıklayınız.)

    - Tapu fotokopisi

    - İskan belgesi (Yapı Kullanma İzin Belgesi)

    -Yok ise; yapı ruhsatı veya 12.10.2004 yılı öncesine ait elektrik veya su faturasının dökümü ile birlikte

    -Noter tasdikli taahhütname (Taahhütname Müdürlüğümüzden temin edilir)

    - Kira kontratı (Aslı)

    - Vergi levhası

    - İtfaiye raporu gereken işyerleri için Müdürlüğümüzden online müracaat yapılmaktadır, gerekmediği takdirde yangın söndürme cihazı fatura fotokopisi istenmektedir.           

    - Oda kaydı

    - Şirket başvurularında; İmza Sirküleri, Ticaret Odası Kaydı ve Ticaret Sicil Gazetesi (Asılları)

    - Şahıs başvurularında; Esnaf ve Sanatkarlar Odası Kaydı, Sicil Tasdiknamesi (Asılları)

    - Hijyen eğitimi belgesi (Gıda işletmeleri, kuaför, berber, güzellik salonu vb. yerler)

    - 2 adet vesikalık fotoğraf  -  (Şahıs başvurularında)

    - İşyerinin açık adresini gösteren kroki

    - İşyerinin iç ve dış resimleri

    - Atık yağ sözleşmesi ( lokanta, restaurant, kantin, fast-food v.b. )

    - Muvafakatname (Gerekli işyerlerinden)

    - SGK bildirimi           

    - İşyeri ruhsat projesi 2 adet (Market, kasap, fast-food v.b. – soğuk hava deposu olan yerlerden )

    - Ustalık belgesi (lokanta, berber, kuaför)

    - Haşere ilaçlama sözleşmesi (Aslı)

    - İşletme kayıt belgesi + Onay belgesi (Gıda ile temas edilen işyerlerinden)

    - Yetki belgesi veya bayilik sözleşmesi (emlak bürosu, şans oyunları bayii, sigorta acenteleri )

    - Vekaletname (Müdürlüğümüzde vekaletsiz iş takibi yapılamaz) (Aslı)

    - Kaşe​​    

    NOT: Yukarıda istenilen evraklar işyerinin niteliğine göre farklılık göstermektedir. Müdürlüğümüzden detaylı bilgi almanız rica olunur.

    UMUMA AÇIK İŞYERLERİ’NE AİT RUHSAT MÜRACAATLARINDA İSTENEN BELGELER NELERDİR?

    - Başvuru formu  (FORM için tıklayınız.)

    - Tapu fotokopisi

    - İskan belgesi (Yapı Kullanma İzin Belgesi)

    -Yok ise; yapı ruhsatı veya 12.10.2004 yılı öncesine ait elektrik veya su faturasının dökümü ile birlikte

    -Noter tasdikli taahhütname (Taahhütname Müdürlüğümüzden temin edilir)

    - Kira kontratı (Aslı)

    - Adli sicil kaydı

    - Vergi levhası

    - İtfaiye raporu (Müdürlüğümüzden online müracaat yapılmaktadır)

    - Oda kaydı

    Şirket başvurularında; İmza Sirküleri, Ticaret Odası Kaydı Faaliyet Belgesi (Asılları)

    Şahıs başvurularında; Esnaf ve Sanatkarlar Odası Kaydı ve Sicil Tasdiknamesi (Asılları)

    - Hijyen eğitimi belgesi (Gerekli işyerlerinden)

    - 2 adet vesikalık fotoğraf – (Şahıs Başvurularında)

    - İşyerinin açık adresini gösteren kroki

    - İşyerinin iç ve dış resimleri

    - Atık yağ sözleşmesi (Gerekli işyerlerinden) (Aslı)

    - Muvafakatname (Kat Maliklerinden Noter Onaylı) (Aslı)

    - SGK bildirimi

    - İşyeri ruhsat projesi 2 adet (Gerekli işyerlerinden)

    - Sorumlu müdür sözleşmesi ve müdüre ait diploma sureti (İşyeri tüzel kişilik ise)

    - Ustalık belgesi 

    - Güvenlik tahkikatı (Müdürlüğümüzce yapılacaktır.)

    - Vekaletname (Müdürlüğümüzde vekaletsiz iş takibi yapılmaz) (Aslı)

    NOT: Yukarıda istenilen evraklar işyerinin niteliğine göre farklılık göstermektedir. Müdürlüğümüzden detaylı bilgi almanız rica olunur.


  • Emlak, Vergi, İmar Hizmetleri
  • EMLAK HİZMETLERİ

     

    MEDENİ KANUNA GÖRE MALİK (SAHİP OLMA) SIFATI NASIL KAZANILIR?

    • Tapuya tescil,
    • Miras,
    • Cebri icra satış,
    • İstimlak,
    • İşgalde kanuni sürecin geçmesi,
    • Mahkeme ilamında ilamın kesinleşmesi,
    • Gaibin ortaya çıkması halinde bina vergisi mükellefiyeti başlar.

     

    BEYANNAME VERİLMESİNİ GEREKTİREN DURUMLAR NELERDİR? MÜKELLEFLER İÇİN:

    • Yeni bir bina inşa edilmesi,
    • Mevcut binalara ilave yapılması,
    • Mevcut binaya asansör veya kalorifer konulması,
    • Binanın tamamen veya kısmen yıkılması,
    • Binanın kullanış şeklinin tamamen veya kısmen değişmesi,
    • Binanın devamı durumunda olan arsa veya arazinin bu durumdan çıkması,
    • Binanın bölünmesi veya ayrılması,
    • Bina mülkiyetinin (sahibinin) değişmesi.

     

    BİNA MÜLKİYETİ HANGİ DURUMLARDA DEĞİŞİR?

    • Binanın satın alınması,
    • Binanın trampa yapılması,
    • Binanın cebri icra yoluyla el değiştirmesi,
    • Binanın zaman aşımı yoluyla sahiplenilmesi,
    • Binanın miras yoluyla elde edilmesi,
    • Binanın ölünceye kadar bakma akdi ile sahiplenilmesi,
    • Birden çok hisseleri olan binanın, hisselerinin birleştirilmesi durumlarında.

     

    NE ZAMAN BEYANNAME VERMELİYİM?

    Beyanname verilmesini gerektiren durumlardan biri veya birkaçı meydana gelmiş ise;
    Meydana geldiği yılın sonuna kadar sözü edilen olaylar hakkında beyanname verilmelidir.
    Ancak, bütçe yılının son üç ayında söz konusu durumlar meydana gelmiş ise (Ekim, Kasım, Aralık aylarında) olayın meydana geldiği tarihten itibaren üç ay içerisinde mükellefler beyanname vermeleri gerekmektedir.

     

    EMLAK BEYANI İÇİN GEREKLİ BELGELER NELERDİR?

    Şahıs olarak beyan vermek istiyorsanız; tapu ve kimliğiniz ile Mali Hizmetler Müdürlüğü’nün Tahakkuk Servisi’ne başvuru yapabilirsiniz.

     

    ÇEVRE TEMİZLİK BEYANI (ÇTV) VERMEK İÇİN GEREKLİ BELGELER NELERDİR?

    İşyeri resmi açılışından itibaren 30 gün içerisinde ÇTV beyannamesi verilmesi gerekir. Vergi levhası ile (vergi levhasında beyan verilecek yere ait açılış tarihi ve maliye yoklama fişi) Mali Hizmetler Müdürlüğü’nün Tahakkuk Servisi’ne başvuru yapabilirsiniz. Eğer, işyeriniz şirket ise kaşe ve vergi levhasıyla başvuru yapmalısınız.

     

    ÇTV VERGİSİ NE ZAMAN ÖDENİR?

    Her yıl ilk taksidi Mayıs ayının son gününe, ikinci taksidi Kasım ayının son gününe kadar ödenmesi gerekmektedir. Aksi takdirde gecikmesi yapılan hergün gecikme zammı işlemektedir.
     

     

    İLAN REKLAM BEYANI VERMEK İÇİN GEREKLİ OLAN BELGELER NELERDİR?

    Vergi levhası (Yeni açılış yapılmışsa vergi levhası beyanname için yeterlidir. Ancak tabelada değişiklik varsa tabela faturası ile Mali Hizmetler Müdürlüğü’nün Tahakkuk Servisi’ne başvuru yapabilirsiniz.)

     

    İLAN REKLAM BEYANI NE ZAMAN VERİLİR?

    Her yıl Ocak ayı içerisinde (1-31 arası) beyanname verilip, aynı ay içinde ödeme yapılması gerekmektedir.

     

    EĞLENCE VERGİSİ VERMEK İÇİN GEREKLİ OLAN BELGELER NELERDİR?

    Eğlence vergisine tabi işyeriniz varsa, iş yeri açılış tarihinden itibaren vergi levhası ile Mali Hizmetler Müdürlüğü’nün Tahakkuk Servisi’ne başvuru yapabilirsiniz.
     

     

    BİNA VERGİSİNDEN MUAF OLAN MÜKELLEFLER KİMLERDİR?

    • Özürlüler,
    • Gaziler,
    • Şehit aileleri (dul ve yetimler),
    • Emekliler,
    • Hiç geliri olmayanlar; brüt 200 m2’yi geçmeyen tek konuta sahip, bahsi geçen adreste ikamet etme koşuluyla bina vergisinden muaftır. Muaflık şartlarını taşımadığı halde gerçeğe aykırı beyanda bulunup muafiyetten yararlananlardan, bina vergisi V.U.K. hükümlerine göre kaçakçılık cezası uygulanarak tahsil edilir.

     

    EMLAK VERGİSİNDEN GEÇİCİ MUAF OLAN BİNALAR NELERDİR?

    Mesken olarak kullanılan, yeni inşa edilmiş binalar, beyan edilmesi durumunda beş yıl süreyle emlak vergisinin %25’inden muaftır.

     

    MÜKELLEFLER TAPUDA SATIŞ İŞLEMİ YAPMADAN ÖNCE NELER YAPMALIDIR?

    • Bina,
    • İşyeri,
    • Daire,
    • Arsa,
    • Arazi el değiştirmelerinde, belediyeye tüm vergi borçlarını ödemek koşuluyla; ilgili gayrimenkule ait rayiç bedel bildirimini (tasdikli tapu dökümü)Tapu Sicil Müdürlüğü’ne götürmek zorundadır.

     

    ARSA VERGİSİ MÜKELLEFİYETİNİN SONA ERMESİ HANGİ DURUMLARDA GERÇEKLEŞİR?

    • Bir arsanın mükellefinin değişmesi,
    • Arsa üzerinde bina yapılması,
    • Muafiyetin kazanılması ile olayın meydana geldiği tarihi izleyen taksitten itibaren, mükellefiyet sona erer. (Emlak Vergisi Kanunun 19. Maddesi.)

     

    EMLAK VERGİSİNİN ÖDEME ZAMANI NEDİR?

    Beyanname ile beyan edilen; bina, arsa, arazilerin vergisi iki taksit halinde ödenmektedir. Birinci taksit Mayıs ayının, ikinci taksit ise Kasım ayının son gününe kadar ödenmelidir.

     

    EMLAK VERGİSİ NERELERDEN ÖDENİR?

    • Belediye vezneleri,
    • Posta çeki,
    • İnternet ve anlaşmalı bankalarda makbuz karşılığı ödenir.
    Ödeme makbuzlarının 5 yıl süre ile muhafaza edilmesi zorunludur.

     

    USUL HÜKÜMLER NELERDİR?

    Beyanname ile beyan edilen;
    Bu kanuna göre alınacak vergiler hakkında 213 Sayılı Vergi Usul Kanunu ile 6183 Sayılı Amme Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkında Kanun hükümleri uygulanır.
    (Emlak Vergisi Kanunu Madde 37)
    Ödemelerinizi aşağıda belirttiğimiz şekilde gerçekleştirebilirsiniz.

    POSTA ÇEKİ : 5878107
    EMLAK VERGİSİ : TR 6100 0150 0158 0072 9456 2580 Vakıfbank Şerifali Şubesi’ne
    ÇEVRE TEMİZLİK VERGİSİ : TR 8700 0150 0158 0072 9456 2597 Vakıfbank Şerifali Şubesi’ne
    Tüm Halk Bankası Şubeleri ve https://ebelediye.atasehir.bel.tr// ile Çağrı Merkezimizden ödeme yapabilirsiniz. 216 570 5000

     

    VERGİ HİZMETLERİ

    KİMLER İLAN VE REKLAM VERGİSİNE TABİDİR?

    Belediye ve mücavir alan sınırları içerisindeki her türlü ilan ve reklam vergiye tabidir.

     

    İLAN VE REKLAM VERGİSİ UYGULAMASINDA NE ESAS ALINIR?

    Herhangi bir yüzeyde yazılmak – takılmak veya çizilmek suretiyle yapılan ilan ve reklamlarda yazı ve resimlerin kapladığı alanın yüz ölçümü esas alınır.
    Çok cepheli ilan ve reklamlarda, metrekare hesabı her cephe için ayrı ayrı alınır.

     

    VERGİNİN TARHI ÖDEMESİ NASIL VE HANGİ KANALLARDAN YAPILIR?

    İlan reklam işini kendi işyerleri için yapanlar, ilan ve reklam yapılmadan önce beyanname vermek suretiyle bildirim (üye olmak koşulu ile bu işlemler https://ebelediye.atasehir.bel.tr// adresinden de yapılabilmektedir.) ödemeyi Ocak ayı içerisinde belediyemiz veznelerine (nakit, kredi kartı) ya da banka havalesi ve posta çeki yoluyla yapabilirler. İlan ve reklam işini meslek edinenler, başkaları adına yaptıkları ilan ve reklamlara ait vergi beyannamelerini ilan ve reklamın yapıldığı ayı takip eden ayın 20’nci günü akşamına kadar vermelidir. Tahakkuk eden vergileri aynı süre içinde belediyemiz veznelerine yapmak zorundadır.

     

    İLAN VE REKLAM VERGİSİNDEN İSTİSNA VE MUAFİYET, HANGİ DURUMLARDA GEÇERLİDİR?

    Gerçek ve tüzel kişilere ait binaların veya işyerlerinin içine ve dışına asılan-takılan
    • İş sahibinin kimliği,
    • İşin mahiyetini gösteren, yarım metre kareyi geçmeyen ışıksız levhalar ilan ve reklam vergisinden muaftır.

     

    İLAN ve REKLAM VERGİSİ BİLDİRİMİ NASIL YAPILIR?

    İlan Reklam Vergisi beyan esasına göre, mükelleflerin beyanname ve bildirimde belirttikleri bilgiler doğrultusunda işlem yapılmaktadır.
    *Ana arterler üzerinde, binaların yüzünde ve üstündeki her türlü ilan ve reklamların vergi ile asma tahsis ve bakım ücretleri Büyükşehir Belediyesi’ne aittir.**
    *41 No’lu Belediye Gelirleri Kanunu Genel Tebliği bknz.
    ** 10.07.2004 tarih ve 5216 Sayılı B. Ş. Bel. Kanunu’nun 23. Mad. bknz

     

    İMAR HİZMETLERİ

    İMARLA İLGİLİ İŞLEMLER NELERDİR, SORU VE ŞİKAYETLERİMİ BELEDİYEYE NASIL İLETEBİLİRİM?

    • İzinsiz tadilat,
    • Önlem alınmadan yapılan inşaat,
    • İmar durumu,
    • İnşaat denetimi,
    • Numarataj,
    • İpoteğin kaldırılması,
    • Ruhsat temditi,
    • Tadilat projesi tasdiki ve inşaat ruhsatı,
    • Proje tasdiki ve inşaat ruhsatı,
    • Zemin etüdü,
    • Müteahitlik sözleşmesi,
    ile ilgili talepleriniz ve şikayetlerinizi belediyemize gelerek, yazılı dilekçeyle Halkla İlişkiler Birimimize iletebilirsiniz.


  • Nikah İşlemleri
    • 18 yaşını doldurmuş ve çiftlerden birinin Ataşehir’de ikamet etmesi durumunda Nikah Dairesi’ne başvurulması gerekir. (İkamet adresi Nüfus Müdürlüğü Adrese Dayalı KPS-Kimlik Paylaşım Sistemi - MERNİS - kaydı olmalıdır.)
    • Çiftler ilçemizde ikamet etmedikleri halde kayıtlı bulundukları ilçeye ait evlendirme dairesinden yazılı izin alarak, belediyemize başvurabilirler.​

     

    NİKAH İŞLEMLERİ İÇİN GEREKLİ EVRAKLAR

    1. Aile hekiminden sağlık raporu (resimli, mühürlü, kaşe ve onaylı)
    2. 6 adet fotoğraf (son altı aylık)
    3. Nüfus cüzdanları asılları ve fotokopileri (10 yılı aşan, yıpranmış nüfus cüzdanları kabul edilmemektedir.)
    4. Çiftlerin birlikte başvurmaları gerekmektedir.
    5. Çiftlerden birinin ikametgahı Ataşehir’de olmalıdır.
    6. İkametgahı Ataşehir ilçesi olup farklı il ve ilçelerde nikah kıydırmak isteyenler izin belgesi almak zorundadırlar.

     

    YABANCI EVLİLİKLER İÇİN GEREKLİ EVRAKLAR

    1. Bekarlık belgesi ve doğum belgesi ilgili konsolosluktan alındıktan sonra, konsolosluğun bağlı olduğu ilçe Kaymakamlığına onaylatılması gerekmektedir.
    2. Pasaportun Türkçe tercümesi (noter onaylı)
    3. Aile Hekiminden sağlık raporu (resimli, mühürlü, kaşe ve onaylı)
    • 6 adet fotoğraf (son altı aylık)

     

    NOT:

    1. Evrakların geçerlilik süresi 6 aydır. (evrak düzenleme tarihi ile nikahın kıyılacağı tarih arasında geçerlidir.)
    2. Soyadı dilekçesi ve mal rejimi sözleşmesi müracaat esnasında bildirilmelidir.
    3. Evraklar teslim edildikten sonra ücreti ödenecektir.
    4. Müracaatlar Küçükbakkalköy Mahallesi Şehit Şakir Elkovan Caddesi No: 20 Kat:4 Ataşehir adresinde Novada AVM içerisinde bulunan Evlendirme Memurluğuna yapılacaktır.
    5. Başvurular hafta içi sabah: 09:00-11:45 öğlen: 13:00-15:30 saatleri arasında yapılabilmektedir.

     

     

    Nikah İşlemleriyle ilgili ayrıntılı bilgiye ulaşmak için tıklayınız.

    Evlendirme ücret tarifelerine ulaşmak için tıklayınız.

     

     

     

     


  • Kültür, Sanat ve Spor Hizmetleri
  • SOSYAL VE KÜLTÜREL FAALİYETLER

    Ataşehir Belediyesi olarak yıl boyunca çok sayıda etkinlik gerçekleştirmekteyiz. Tümü ücretsiz olarak sunulan bu etkinliklerin bazıları şöyledir:

    • Çocuk Tiyatroları Festivalleri
    • Yetişkin Tiyatroları Festivalleri
    • Kitap Fuarları
    • Ustalar Ataşehir’e Ses Veriyor Konserler Dizisi
    • Yaza Merhaba Konserleri
    • Kardeş Kültürler Festivalleri
    • Sokak Şenlikleri
    • Sokak Tiyatroları
    • Açık Hava Sinemaları
    • Ana Renkler Resim Sergileri
    • Uluslararası Ataşehir 23 Nisan Çocuk Festivali
    • 8 Mart Dünya Emekçi Kadınlar Günü Etkinlikleri

     

    KÜLTÜR VE SANAT KURSLARI

    ATAMEM ve Ataevleri bünyesinde çocuk ve yetişkinler için,
    • Gitar, keman, bağlama,
    • Halk müziği korosu,
    • Halk oyunları,
    • Tiyatro,
    • Perküsyon,
    • Temel müzik eğitimi ve
    • Dans dallarında ücretsiz olarak eğitimler veriliyor.

    Ayrıca ev kadınları için “ANA RENKLER” Resim Kursu ile çeşitli el sanatları kursları düzenleniyor. Kurslarımızla ilgili bilgi almak ve kayıt yaptırmak için Halkla İlişkiler Birimi’ne başvurabilirsiniz.

     


  • Sosyal Yardım Hizmetleri
  •  

    GİZLİLİK İLKESİ

    Sosyal Belediyecilik anlayışımızla, insan onurunu zedelemeden, vatandaşlarımızın sosyal yardımlardan yararlanması için bilimsel yöntemler ile hareket edilmektedir. Yardıma ihtiyacı olan her bir vatandaşımızın sosyal yardım hizmetinden yararlanması bir haktır. Yardım yapılan kişilerin mahcubiyet hissetmemesi adına yardım dağıtımı yapan araçlarımızın üzerine logo ya da herhangi bir ibare konulmamıştır.

     

    12 AY KESİNTİSİZ HİZMET

    Sosyal, fiziksel ve ekonomik olanaksızlıklar nedeniyle; evinde yemek yapabilecek imkânı olmayan yaşlı, engelli ve ihtiyaç sahiplerine ücretsiz sıcak yemek sağlamak amacıyla; aşevini kurduk. İlçemiz sınırları içindeki vatandaşlarımız Aşevimizden günde 2570 kişi 2 öğün olmak üzere 4 çeşit sıcak yemekten yararlanmaktadır. Ayrıca; taziye kumanyası, aşure dağıtımı, kandil simidi dağıtımı da yapılmaktadır.  Her yıl Ramazan Ayı boyunca; her mahallede iftar programları düzenlenmektedir.

     

    Sosyal Servis:

    (0216) 570 50 00 santral numarası olup, mahallelere göre yapılan dâhili numaralar aşağıda belirtilmiştir.


    Barbaros Mah. ( 1016)  Yeni Sahra Mah. (1016)  Mimar Sinan Mah.( 1014)  Mevlana Mah. (1014)

    Yeni Çamlıca Mah. (1014)  M.Kemal Mah. (1014)  Aşık Veysel Mah. ( 1014)  Yenişehir Mah. (1005)

    K. Bakkalköy Mah.(1005)  Atatürk Mah. (1005)  Esatpaşa Mah.(1018)  Örnek Mah. (1018)

    Fetih Mah. (1018)  Kayışdağı Mah.( 1006)  Ferhatpaşa Mah. (1006)  İçerenköy (1015)

    İnönü Mah. (1015)

     

    ERZAK YARDIMI

    Belediyemizin Sosyal Yardım İşleri Müdürlüğüne başvuran ihtiyaç sahibi vatandaşlarımızın evine Meslek Elemanları tarafından yerinde incelemeler yapılmaktadır. Yapılan inceleme neticesinde ihtiyaçlar belirlenip bu doğrultuda yardımlar belli aralıklarla yapılmaktadır.

    BEBEK - HASTA BEZİ
    Belediyemizin Sosyal Yardım İşleri başvuran ihtiyaç sahibi vatandaşlarımızın evine Meslek Elemanları tarafından yerinde incelemeler yapılmaktadır. Yapılan inceleme neticesinde ihtiyaçlar belirlenip bu doğrultuda yardımlar belli aralıklarla yapılmaktadır.

     

    EŞYA VE KIYAFET
    Belediyemizin Sosyal Yardım İşleri Müdürlüğüne yaptıkları başvurular doğrultusunda Meslek Elemanları tarafından yerinde incelemeler yapılmaktadır. Yapılan inceleme neticesinde ihtiyaçlar belirlenip bu doğrultuda yardımlar belli aralıklarla yapılmaktadır. 

     

    TEKERLEKLİ SANDALYE

    Belediyemizin Sosyal Yardım İşleri Müdürlüğüne yaptıkları başvurular doğrultusunda Meslek Elemanları tarafından yerinde incelemeler yapılmaktadır. Yapılan inceleme neticesinde tekerlekli sandalye ihtiyacı olan vatandaşımızın engelli sağlık kurulu raporu meslek elemanı tarafında uygun görüldüğü takdirde durum tespit raporu hazırlanır. Uygun görülen tekerlekli sandalye yardımı Değerlendirme Kurulunun Onayına sunulur. Değerlendirme Kurulunun onayına müteakip en kısa sürede yardımlar ulaştırılır ve yardımlar belli aralıklarla yapılmaktadır. 

     

    TAZİYE DESTEKLERİ

    Yakınlarını kaybeden Ataşehirli vatandaşlarımızın acılarına ortak olmak, bu zor günlerinde ihtiyaç duydukları her türlü desteği sağlamak için bütün imkânlarımızı sonuna kadar seferber etmekteyiz.  Acılı aileye belediyemize başvurmaları durumunda dini işlemlerin yapılması için Din Görevlisi sağlanmaktadır. Yakınlarını kaybeden vatandaşlarımıza bu zor ve sıkıntılı dönemlerinde Psikolojik danışmanlık hizmeti sunulmaktadır.  Cenaze sahibi ailelerin evlerine taziye yemeği ulaştırılmakta, ayrıca şehir içi - şehir dışı ayrımı olmaksızın Ulaşım Hizmetleri Müdürlüğü tarafından gerekli ulaşım desteği de sağlanmaktadır.

    Sosyal Servis:
    0 (216) 570 50 00 (1028)

    Ulaşım Hizmetleri Müdürlüğü

    0 (216) 575 15 22

     

     

    TAZİYE EVİ

    Dar gelirli, kalabalık nüfusa sahip ve küçük konutlarda yaşayan Ataşehirliler’in, acılı günlerinde taziyeleri kabul edebilmeleri, misafirlerine ikramlarını rahatça yapabilmelerini sağlamak için taziye evi hizmeti sunulmaktadır.  Esatpaşa ve Ferhatpaşa Mahallesinde açtığımız taziye evlerinde vatandaşlarımızın talepleri karşılanmaktadır.

    Adres:

    1- Esatpaşa Taziye Evi: Esatpaşa Mah. Ziya Paşa Cad. Yunus Emre Cami yanı, Yunus  Emre Parkı içinde.

     İletişim: 0 (216) 291 22 61

    2- Ferhatpaşa Taziye Evi: Ferhatpaşa Mah. Fevzi Çakmak Cad. No:12 

    İletişim: 0 (0216) 570 50 00/1013

     

    ASKER AİLESİ YARDIMI

    4109 Sayılı Asker Ailesi Kanununa Göre Asker Aile Maaşı bağlanması hizmeti yürütülmektedir.

    Başvuruda bulunan asker eşi ise,

    1-Başvuru dilekçesi

    2-Asker eşinin nüfus cüzdan fotokopisi

    3-Kirada ise kira kontratı

    4-Aynı hanede yaşayan 18 yaşından büyük kişilerin E- devlet şifresi

    5-Askerlik Belgesi

    Başvuruda bulunan asker annesi ise,

    1-Başvuru dilekçesi

    2-Asker eşinin nüfus cüzdan fotokopisi

    3-Kirada ise kira kontratı

    4-Aynı hanede yaşayan 18 yaşından büyük kişilerin E- devlet şifresi

    5-Askerlik Belgesi

    İdari Büro: 0 (216) 570 50 00 (1008)

     

    SOSYAL MARKET HİZMETİ

     

    Ataşehir’de ikamet eden ihtiyaç sahibi ve dezavantajlı kesimlerin yaşam kalitelerini arttırmak, sosyal yardım ve sosyal hizmet üniteleri kurarak, insan onuruna yakışır şekilde sosyal yardım hizmetlerini sunmak, sosyal dayanışmayı ön planda tutarak ilçe sakinlerinin müşterek ihtiyaçlarını karşılamaya yönelik bir hizmet modelidir. Hak sahiplerine verilecek Atakart ile ihtiyaçlarının karşılandığı ve dağıtımın yapıldığı merkezdir. Üretici veya satıcılardan, dernekten ve diğer şekillerde sağlanan yardımları bedel ödemeden almış olduğu ürünleri, aracı işlevi görerek ihtiyacı olanlara düzenli ve sağlıklı bir şekilde ulaştırılmasını sağlayan hizmettir.

    İletişim: 0 (216) 570 5000 (1013)

    Başvuruda istenecek belgeler

    Sosyal yardım talebinde bulunan kişilerden aşağıdaki belgeler istenir:

    - Dilekçe,

    - T.C. numarasını içerir resimli kimlik bilgileri,

    - Müracaat eden kişinin kendisinin, eşinin, çocuklarının, annesinin ve babasının müzmin veya ölümcül rahatsızlık durumları bulunanlar ile ameliyat ve uzun süreli tedavi görenler veya görmesi gerekenlerden bunları belgeleyen evraklar veya bu durumda olduklarını ifade eden sağlık kurulu raporu ayrıca engelli ise engelli sağlık kurulu raporu,

    - Başvuru sahibinin gelirini veya ihtiyacını ispata elverişli belgeler (SGK, Tapu Sicil Müdürlüğü ve Trafik Tescil) ile müdürlükçe lüzum görülen bilgi ve belgeler.

     

    SİZ DE YARDIMCI OLABİLİRSİNİZ

    SOSYAL YARDIM KUMBARA HİZMETİ

    Kumbara Bir Umuttur, Paylaşmak Mutluluktur projesi ile,  ilçemizdeki üst gelir grubuna mensup kesimlerin kullanmadığı ve ihtiyaç duymadığı elindeki, evindeki, işyerindeki; yeni ve eski ( kullanılabilir durumda olan) yetişkin ve çocuk giysilerinin, kitap ve oyuncakların belediyemiz tarafından belli noktalara konulan kumbaralara bağışçılar tarafından konulmaktadır. Belediye personelimiz tarafından toplanıp, depolanıp, onarılıp ve yine ilçemiz sınırları içinde ikamet etmekte olan ihtiyaç sahiplerine dağıtılmaktadır.

    Kumbaralarımızın yer aldığı noktalar:

    Bostancı Doğa Koleji: Değirmen Yolu Cad.No:22 Bostancı Sanayi İçi

    Sun City Blokları: Dereboyu Cad.Fesleğen Sok. Barbaros Mah.

    Barbaros Mah. Kent Plus : Barbaros Mah. Ataşehir

    Bostancı Sanayi Mengenler Oto Önü: Değirmen Yolu Cad.No:28 Bostancı Sanayi İçi

     

    2. EL KULLANILABİLİR DURUMDA OLAN EŞYA BAĞIŞI HİZMETİ

    Bağışlamak istediğiniz büyük ev eşyalar ekibimizce ön inceleme yapılmakta, kullanılabilir özellikte olanlar alınıp ihtiyaç sahibi vatandaşlarımıza ulaştırılmaktadır.  

    İletişim: 0 (216) 570 50 00 (1011)

     


  • Ulaşım Hizmetleri
  • ÜCRETSİZ RİNG SERVİSLERİ

    İlçemiz içinde ücretsiz ring servisleri sunmaktayız. Mahalle muhtarlıkları önlerinden kalkan ring servisleri ile Ataşehir Belediyesi Ana Bina, Kaymakamlık, Nüfus Müdürlüğü ve Tapu Kadastro’ya ulaşım sağlanıyor. Ring saatlerini öğrenmek için Çağrı Merkezimizi arayabilirsiniz.

     

    Ücretsiz Ring Servis Saatlerini Öğrenmek için tıklayınız.
     

     

    ŞEHİR DIŞINA DEFİN İÇİN ÜCRETSİZ ARAÇ

    Ataşehir Belediyesi olarak cenaze işlemleri için ücretsiz araç sağlıyoruz. Vefat eden kişinin ölüm ve ikametgah belgesi ile Ulaşım Müdürlüğü’ne başvurduğunuz takdirde Belediyemizden ücretsiz araç temin edebilirsiniz.
     

     

    SOSYAL VE KÜLTÜREL ETKİNLİKLER İÇİN ÜCRETSİZ ARAÇ

    Çeşitli sosyal ve kültürel etkinlikleriniz için şehir içi ve şehir dışı ücretsiz araç sağlıyoruz. Yazılı dilekçe ile belediyemize gelerek Yazı İşleri Müdürlüğü’ne başvurabilirsiniz.


  • Park ve Bahçe Hizmetleri
  • PARKLARIMIZ

    Plansız kentleşme İstanbul başta olmak üzere tüm kentlerimizi betonlaştırırken, Ataşehir’de bir metrekare bile yeşil alanı imara açmadık. İlçemizdeki yeşil alan miktarını 788 bin metrekareye, park sayısını 213’e çıkardık. 25 bin fidan diktik. Var olan parkları yeniledik, modern yaşam alanları haline getirdik. İşte Ataşehir’e kazandırdığımız parklardan bazıları:

     

    ERGUVAN BARIŞ PARKI - 48.000 m2

    NAZIM HİKMET PARKI - 9.985 m2

    DENİZ GEZMİŞ PARKI - 19.000 m2

    CUMHURİYET MEYDANI PARKI - 24.600 m2

    BÜLENT ECEVİT PARKI - 8.200 m2

     

     

    Bülent Ecevit Parkı

     

    PARKLARLA İLGİLİ HERHANGİ BİR TALEP DURUMUNDA NE YAPMALIYIM?

    Parklarla ilgili her türlü talebiniz (spor ve oyun aletlerinin bakımı, temizliği, ışıklandırma vb.) için Çağrı Merkezimizi arayabilir ya da Halkla İlişkiler Birimimize bizzat gelerek, talepte bulunabilirsiniz.
    İletişim: 216 570 5000

     

    SOKAKLARDAKİ AĞAÇLARIN BUDANMASI İÇİN NE YAPMALIYIM?

     

     

     

    Özel mülkiyette olmayan ağaçların kesilmesi için Çağrı Merkezimizi arayarak kayıt oluşturabilirsiniz.

     

    BAHÇEMDEKİ AĞAÇLARIN BUDANMASI İÇİN NE YAPMALIYIM?

    Evinizin ya da iş yerinizin bahçesinde kalan ağaçların budanması ve kesimi için ıslak imzalı dilekçe yazarak Halkla İlişkiler Birimi’ne başvurabilirsiniz.

     

    BOŞ ARAZİLERDE BULUNAN OTLARIN BİÇİLMESİ İÇİN NE YAPMALIYIM?

     

     

     

    İzinsiz ağaç kesim şikayetleri, ot biçilmesi, bank, park bakım onarım ve ağaç dikim talepleriniz için Çağrı Merkezimizi arayabilirsiniz.

    • Çam ağaçlarının budanması ve kesilmesi Orman Bakanlığı’nca yasaklanmıştır.


  • Zabıta ve Temizlik Hizmetleri
  • ZABITA HİZMETLERİ

    Belediye Zabıtası 5393 sayılı Belediye Kanunu’nun 51. Maddesi’nde belirtilen esaslar çerçevesinde; beldede esenlik, huzur, sağlık ve düzenin sağlanmasıyla görevlidir. Bu amaçla emir ve yasaklara uymayanlar hakkında mevzuatta öngörülen ceza ve diğer yaptırımları uygular.
    Apartmanınızda;

    • Kaldırım ve yol işgali (işyeri ve inşaatların her türlü işgalleri)
    • Seyyar satıcı
    • Moloz
    • Dilenci
    • İzinsiz afiş
    • İnşaatların faaliyetlerinden doğan gürültüler
    • Hurda araç

     

    • İşyerlerinde;
    • Ruhsat
    • Etiket ve fiyat tarifesi

     

    • Semt Pazarlarında;
    • Etiket kontrolü
    • Çığırtkanlık
    • İşgal
    • Eksik gramaj vb. denetim talep ve şikâyetleriniz için Çağrı Merkezimizi ya da Zabıta Müdürlüğü’nü arayabilirsiniz.

    İletişim            : 216 570 5000 (1827)   - 444 97 94

     

    ZABITA HİZMET BİRİMLERİMİZ

    Yenisahra Zabıta Hizmet Birimi
    Tel: 216 317 31 84
    Adres: Yenisahra Mah. Sütçüyolu Cad.

    İçerenköy Zabıta Birimi
    Tel: 216  572 66 37
    Adres: İçerenköy Mahallesi Uluç Sokak Şehit Coşkun Hacıalioğlu Parkı içi

    Küçükbakkalköy Zabıta Hizmet Birimi
    Tel: 216 573 42 21
    Adres: Küçükbakkalköy Mah. Geziciler Sok. Merdivenyolu Cad. No:4

    Atatürk Zabıta Hizmet Birimi
    Tel: 216 456 56 98
    Adres: Atatürk Mahallesi Dudullu Yolu Caddesi No : 63

    Mevlana Zabıta Hizmet Birimi
    Tel: 216 314 77 87
    Adres: Mevlana Mah. Albayrak Cad. Muhtarlık yanı

    Ferhatpaşa Zabıta Hizmet Birimi
    Tel: 216 570 50 00/1996
    Adres: Ferhatpaşa Mah. Necmettin Erbakan Parkı içi

    Mustafa Kemal Zabıta Hizmet Birimi
    Tel: 570 50 00/1918
    Adres: Mustafa Kemal Mah. 3004 Cad. Deniz Gezmiş Parkı içi

    Fetih Mahallesi Zabıta Hizmet Birimi
    Adres: Fetih Mah. Atatürk Bulvarı, İMKB İlköğretim Okulu yanı.

     

    İLÇEMİZDE KAPALI PAZAR VAR MI?
    Küçükbakkalköy’de inşa ettiğimiz çok amaçlı bir kapalı pazar yerimiz bulunuyor.
    Alanda her pazartesi semt pazarı; çarşamba günleri ise kadın, erkek, çocuk giyim, ayakkabı-çanta, parfüm ve aksesuar gibi ürünlerin yer aldığı özel konseptli bir giyim pazarı kuruluyor. Küçükbakkalköy Kapalı Pazar Alanı’nda yazın güneşten, kışın da yağmur ve kardan korunarak rahatça alışveriş yapabilirsiniz. Ayrıca alanda zabıta ve sağlık birimleri, mescit, prova odası, bebek bakım ünitesi, erkek-kadın WC ve dinlenme alanları da bulunuyor. Pazar alanı, engelli vatandaşlarımızın da kullanımına uygun olarak inşa edildi.

    Adres:Küçükbakkalköy Mahallesi Şerifali Yolu
    Prof. Hıfzı Özcan Caddeleri kesişi

     

    ATAŞEHİR’DE HANGİ GÜNLER, NERELERDE SEMT PAZARLARI KURULUYOR?
    Haftaiçi:

    Pazartesi: İnönü Mahallesi’nde, Üniversite Yolu Caddesi’nde,
    Salı: İçerenköy Mahallesi’nde, Hakkı Erdoğan Sokak - Uysal Sokak- Nezihli
    Sokakları üzerinde,
    Ferhatpaşa Mahallesi’nde, G-6 ve G-9 Sokakları üzerinde,
    Çarşamba: Esatpaşa Mahallesi’nde, Hacı Bekir Caddesi - Bayındır Sokak - Mehmet Katip Sokak - Gülşen Sokak ve toplu alanda,
    Küçükbakkalköy Mahallesi’nde, Şerifali Yolu Caddesi-Gülnaz Sokak ve toplu alanda.
    Yenisahra Mahallesi’nde, Yıldırım Beyazıt Caddesi üzerinde,
    Perşembe: Kayışdağı Mahallesi’nde, Nasır Caddesi ve Nusret Sokak üzerinde,
    Cuma: Yeni Çamlıca Mahallesi’nde, Mithatpaşa ve Reşitpaşa Caddeleri üzerinde,

    Haftasonu:

    Cumartesi: Yenişehir Mahallesi’nde, Pazaryolu Sokak üzerinde,
    Pazar: Örnek Mahallesi’nde, Galib Sokak - Selva Sokak - Duman Sokakları’ndan girişi olan toplu alanda,
    Küçükbakkalköy Mahallesi’nde, Cengiztopel Caddesi’nde, Eskibağlar Sokak üzerinde semt pazarları kurulmaktadır.

     

    TEMİZLİK HİZMETLERİ

    ÇÖP TOPLAMA SAATLERİ
    Ana arterler için: 06.00 - 09.00, 12.00 - 14.00 ve 20.00 - 22.00 saatleri arasında, Mahalleler için: Atatürk, K.Bakkalköy, İçerenköy, İnönü, Ferhatpaşa, Yenisahra, Barbaros, M.Kemal ve Aşık Veysel Mahalleleri’nde 06.00 - 07.00, Mevlana, Yeni Çamlıca, Mimar Sinan, Kayışdağı, Örnek, Esatpaşa ve Fetih Mahalleleri’nde 19.00 - 20.00, Yenişehir Mahallesi’nde 19.00 - 20.30 saatleri arasında çöplerinizi çıkarabilirsiniz. Çöpleriniz bu saat dilimlerinde ekiplerimiz tarafından toplanmaktadır.

    ÇÖP KONTEYNERİ TALEP EDEBİLİYOR MUYUM?
    Ataşehir Belediyesi olarak ana cadde ve sokak kesişimlerine; okul, hastane, ibadethane vb. kamu kurum ve kuruluşlarına konteyner veriyoruz. Bunun dışında tüm sokak sakinlerinin ortak kullanımı için çöp konteyneri talep edebilirsiniz. Konuyla ilgili detaylı bilgi almak için Çağrı Merkezimizi ya da Temizlik İşleri Müdürlüğümüzü arayabilirsiniz.
    İletişim: 216 570 5000 (1462)

    ÇÖP KONTEYNERİMİZİN BAKIMI - ONARIMI İÇİN NE YAPABİLİRİM?
    İlçe genelinde dağıtmış olduğumuz (okul, hastane, ibadethane vb. noktalardaki) konteynerlerin periyodik olarak temizliğini, bakımını ve onarımını belediye olarak gerçekleştiriyoruz. Şahıslara ait konteynerlerin bakım ve onarımlarını ise asgari bir ücret karşılığında yapabiliyoruz. Konuyla ilgili detaylı bilgi almak için Çağrı Merkezimizi ya da Temizlik İşleri Müdürlüğümüzü arayabilirsiniz.
    İletişim: 216 570 5000 (1462)

    BELEDİYEMİZİN YER ALTI KONTEYNERİ VAR MI?
    Ataşehir’in daha temiz ve sağlıklı bir çevreye sahip olması için pek çok noktaya, kapalı ve sağlam mekanizmasıyla koku ve çöp sızıntısını önleyen yeraltı konteynerleri yerleştiriyoruz. Halen yerleştirdiğimiz yeraltı konteyneri sayısı 250’yi buldu. Bu da evsel atık toplama sistemimizin 0'una tekabül ediyor. Yıkama araçlarımız ile bu konteynerleri periyodik olarak yıkıyor ve dezenfekte ediyoruz.
    İletişim: 216 570 5000 (1462)

    ESKİ EŞYA VE MOLOZ TOPLAMA
    Eski koltuk çekyat gibi eski eşyalarınızı apartmanınız önüne çıkarmanız halinde araçlarımızla alıyoruz. Molozlarınızın alımını ise asgari bir ücret karşılığında sağlıyoruz. Molozla ilgili taleplerinizi Çağrı Merkezimize ya da Temizlik İşleri Müdürlüğümüze başvurabilirsiniz.
    İletişim: 216 570 5000 (1462)

    CADDE, SOKAK VE PAZAR YERLERİ TEMİZLİĞİ
    Temizlik ekiplerimiz tüm mahalleleri gezerek cadde ve sokakları 06.00 - 14.00 ve 14.00 - 23.00 saatleri arasında süpürge araçlar ile temizliyor. Şayet sokağınızla ilgili olumsuz bir durum varsa, Çağrı Merkezimizi ya da Temizlik İşleri Müdürlüğümüzü arayabilirsiniz.
    İletişim: 216 570 5000 (1462)

    Pazar yerlerini ise tüm tezgahlar kalktıktan sonra temizlik ekiplerimiz o bölgeyi temizliyor.

    OKUL VE İBADETHANE DEZENFEKTE İŞLEMLERİ
    Eğitim - öğretim yılı başlangıcında ilçedeki tüm okullarımızın bahçelerini temizliyoruz. Bunun yanı sıra 8 gün aralıklarla okullarımızın ve ibadethanelerimizin ortak kullanım alanlarını salgın ve bulaşıcı hastalıklara karşı dezenfekte ediyoruz. Bu konuyla ilgili talepleriniz için Çağrı Merkezimizi ya da Veteriner İşleri Müdürlüğümüzü arayabilirsiniz.
    İletişim: 216 570 5000 (1656)

    TIBBİ ATIKLAR
    İlçemiz sınırları içerisinde bulunan 20 yatak sayısının altındaki bütün sağlık kuruluşları, poliklinikler, muayenehaneler ve benzeri kuruluşların tıbbi atıklarını, bertaraf tesisine götürmek üzere topluyoruz.
    Ayrıca hayvan ölüsü (kedi - köpek ölüsü) kaldırılması ile ilgili şikayetlerinizi de alıyoruz. Bu konularla ilgili talepleriniz için Çağrı Merkezimizi ya da Temizlik İşleri Müdürlüğümüzü arayabilirsiniz.


  • Çevre, Veterinerlik ve Yol Hizmetleri
  •  

    “Ataşehir Tane Tane Kapak Topluyor, Adım Adım Engelleri Aşıyor” sloganıyla 2010 yılında başlattığımız proje tüm Türkiye’ye yayıldı ve Mavi Kapak Kampanyası adını aldı. Edirne’den Kars’a, Hatay’dan Sinop’a duyarlı binlerce insanımız tane tane kapak topladı ve bu kapaklar engelli vatandaşlarımız için tekerlekli sandalyeye dönüştü.

     

    Mavi Kapak Projesi doğada 400 yıl gibi uzun bir sürede yok olan plastik kapakları geri dönüşüme kazandırmakla çevresel bir projedir. Buradan elde edilen gelirle engelli vatandaşlarımızın tekerlekli sandalye sahibi olmalarını sağlamakla da önemli bir sosyal proje niteliği taşıyor. İlçemizde şimdiye kadar 137 tona yakın plastik kapak topladık ve ihtiyaç sahiplerine 1064 adet tekerlekli sandalye ulaştırdık. Ataşehir Belediyesi olarak çevre bilincini geliştirecek projelere imza atmaya ve Türkiye’ye örnek olmaya devam edeceğiz.

     

     

    MAVİ KAPAK KAMPANYASI’NA NASIL KATILABİLİRİM?

    Biriktirdiğiniz her plastik kapak (renk ve büyüklük önemli değil) için Çağrı Merkezimizi arayarak, mavi kapak kampanyasına katılabilirsiniz.
    İletişim: 216 570 5000 (1554)

     

    KAÇ KİLO MAVİ KAPAK TOPLAYARAK TEKERLEKLİ SANDALYE ALABİLİRİM?

    250 kg kapak toplayarak, belediyemize başvurabilirsiniz. Kapaklar görevlilerimiz tarafından adresinizden teslim alınacak ve tekerli sandalye tarafınıza teslim edilecektir.
     

    İletişim: 216 570 5000

     

    EVDEN ALINMASI İÇİN NE KADAR MAVİ KAPAK BİRİKTİRMELİYİM?

    İlçemiz sınırlarından talep edildiği takdirde miktarına bakılmaksızın her adresten plastik kapak alımı yapılıyor. Bununla ilgili talebiniz için Çağrı Merkezimizi arayabilirsiniz.
    Mavi kapaklar görevlilerimiz tarafından adresinizden teslim alınacaktır.

     

    MAVİ KAPAK KUMBARASI ALMAK İÇİN NE YAPMALIYIM?

    Mavi kapak kumbaraları apartman, site, alışveriş merkezleri, okul, otel vb. yerlere dağıtılıyor. Kumbara talebiniz için Çağrı Merkezimizi arayabilir ya da Halkla İlişkiler Birimimize bizzat gelerek, talepte bulunabilirsiniz.

     

     

    DÖKMEYİN, DÖKTÜRTMEYİN!

    Yılda 1 milyon 650 bin ton bitkisel yağın kullanıldığı Türkiye’de 350 bin ton bitkisel atık yağ doğaya dökülüyor. 1 litre atık yağ 1 milyon litre içme suyunu kirletiyor. Ataşehir Belediyesi ve Kolza’nın ortaklaşa yürüttüğü “Bitkisel atık yağlarınızı getirin, hediyeleri götürün” sloganı ile yola çıkılan projede, hem suların kirlenmesini önlemeyi hem de atıkların geri dönüşerek ekonomiye kazandırılmasını hedefliyoruz. Evde biriktirdiğiniz bitkisel atık yağlarınızı pazarlardaki standlara getirerek hediyeler kazanabilir ya da atık miktarınız en az 5 litre olduğunda Çağrı Merkezimizi arayabilirsiniz. Atık yağlar görevlilerimiz tarafından adresinizden teslim alınacaktır.

     

    ATAŞEHİR AYRI AYRI TOPLUYOR, GELECEĞİNİ KAZANIYOR!

    İlçemiz sınırları içerisinde hazırlanan Atık Yönetim Planı doğrultusunda ambalaj atıkları için; okullar, alışveriş merkezleri, süpermarketler, konutlar, siteler ve kamu binalarına geri dönüşüm kutuları ve konteynerler yerleştirdik. Bu kapsamda geri dönüşebilen atık yağları, bitkisel atık yağları, ömrünü tamamlamış lastikleri ve akümülatörleri topluyor ve geri dönüşüme kazandırıyoruz.

     

    ATIK PİLLERİ TOPLUYORUZ

    İstanbul Büyükşehir Belediyesi ile Taşınabilir Pil Üreticileri ve İthalatçıları Derneği (TAP)’nin ortaklaşa düzenlediği ilkokullar arası atık pil toplama kampanyasına destek veriyoruz. Yapılan yarışmalar sonucunda topladığımız atık pil miktarı ile İstanbul genelinde 2010 yılında 7., 2011 ve 2012 yılında ise 3.olduk.

     

    ATIK PİLLERİMİ NASIL DEĞERLENDİREBİLİRİM?

    Atık pil kutuları okullara, sitelerin girişlerine, alışveriş merkezlerine ve restoranlara veriliyor. Atık pillerle ilgili bir diğer çalışmamız da atık pil makinalarıdır. Alışveriş merkezlerine, okullara ve belediye binamıza yerleştirilen makinalar boş pilleri alıp, sağlam pilleri iade ediyor. Atık pil kutusu talebiniz için Çağrı Merkezimizi arayabilir ya da Halkla İlişkiler Birimimize başvurabilirsiniz.
     

     

    ATIK MOTOR YAĞLARIM İÇİN NE YAPMALIYIM?

    İlçemiz sınırları içerisinde araç servisleri, akaryakıt istasyonları ve kamuya ait toplu taşıma ve temizlik araçlarından kaynaklanan atık motor yağlarını doğru koşullarda lisanslı ve yetkili ekiplerce topluyoruz. Bu atıkların bakanlıkça lisanslı tesislerde çevre ve insan sağlığına zarar vermeyecek şekilde işlem görmesini sağlıyoruz. Atık motor yağlarını geri dönüşüme kazandırmak iş yerleri Çağrı Merkezimizi arayabilirler.
     

     

    CAM ATIK BİRİKTİRDİM, NE YAPABİLİRİM?

    Biriktirmiş olduğunuz cam atıkları evinize en yakın ya da ilçemizde bulunan okulların çevresindeki cam kumbaralarına atabilirsiniz. Size en yakın cam kumbaranın yerini öğrenmek için Çağrı Merkezimizi arayabilirsiniz.
     

     

    ELEKTRONİK ATIKLARIMI NE YAPABİLİRİM?

    Elektronik atıklarınız için Çağrı Merkezimizi arayabilir ya da Küçükbakkalköy Mahallesi, Koca Sinan Caddesi, Kriz Merkezi'nde bulunan elektronik atık konteynerimize bırakabilirsiniz.
     

     

    ÖMRÜNÜ TAMAMLAMIŞ LASTİKLERİMİ NE YAPABİLİRİM?

    Ömrünü Tamamlamış Lastiklerin Kontrolü Yönetmeliği doğrultusunda, LASDER ile 15 Ağustos 2011 tarihinde imzalanan protokol çerçevesinde lastiklerin gelişigüzel yakılmaması, doğaya bırakılmaması ve geri dönüşüme kazandırılması sağlanıyor. Eski lastiklerini geri dönüştürmek isteyen iş yerleri, belediyemizin Çağrı Merkezini arayabilirler.

     

     

    GERİ DÖNÜŞÜM KUTUSU ALMAK İÇİN NE YAPABİLİRİM?

    Geri dönüşüm kutusu talep etmek için Çağrı Merkezimizi arayabilir ya da Halkla İlişkiler Birimimize bizzat gelerek, talepte bulunabilirsiniz.

     

     

    GERİ DÖNÜŞÜM KUMBARASI VE CAM ŞİŞE KUMBARA ADRES LİSTESİ

     

     

      

    Ataşehir, geri dönüşüm kumbarası 
    adres listesi için tıklayınız.
    Ataşehir, cam şişe kumbara
    adres listesi için tıklayınız.

     

     

     

     

    BEZ TORBA KAMPANYASI

    Dünya hızla kirleniyor… Uzmanlar petrole ilişkin madde kullanımına devam edilmesi durumunda dünyadaki canlı türünün hızla yok olacağını belirtiyor.


    Çevre kirliliğine yol açan en büyük etkenlerden biri de, petrol türevi polietilenden üretilen plastik poşetler.
    • Plastik poşetlerin yaydığı cıva, kurşun ve kanserojen maddeler sağlığımızı tehlikeye atıyor.
    • Tıbbi atık, hurda lastikler, pet şişe gibi maddelerin tekrar işlenmesiyle üretilen siyah plastik poşetler kansere yol açıyor.
    • Plastik poşetler şeffaf oldukları için ısıyı emerek orman yangınlarına neden oluyor.
    • Plastik poşetler çöp ve kirlilik oluşturmalarının yanında, göl ve nehirlerin akış rejimlerini bozuyor; balina, yunus, fok gibi deniz canlıların yok olmasına neden oluyorlar. Kirlenen sular, bu sularla yetişen besinler insanoğluna başta kanser olmak üzere ölümcül hastalıkların kapısını aralıyor.
    • Petrol kaynaklarından yapıldıkları için küresel ısınmanın en büyük nedeni olan CO2 salımının en büyük kaynağını oluşturuyor.
    İşte bütün bu nedenlerden dolayı, ATAŞEHİR PLASTİK POŞETE DUR DİYOR!

     

    Ataşehir Belediye Meclisi’nin kararı ile 15 Mart 2013 tarihinden itibaren ilçemizde plastik poşet kullanımı yasaklanmıştır. Yasa gereğince işletmelerin 01 Mayıs 2013 tarihine kadar ellerinde bulunan plastik poşetleri tüketerek file, bez torba, kese kağıdı ile çevre dostu biyobozunur poşet kullanımına geçmeleri gerekiyor. Belediyemiz de bez torba kullanımını teşvik etmek için çeşitli tanıtım kampanyaları yürütüyor. Detaylı bilgi için Çağrı Merkezimizi arayabilirsiniz.

     

    İletişim: 216 570 5000

     

    GÜRÜLTÜ ŞİKAYETLERİ İÇİN NE YAPABİLİRİM?

    Çevre ve Orman Bakanlığı’nın belediyemize vermiş olduğu yetki devri kapsamında gürültü şikayetleri tarafımızdan değerlendiriliyor. İlçemizde bulunan iş yerleri, imalathaneler, eğlence yerleri ve şantiyelerden kaynaklı gürültü şikayetleri ile ilgili olarak gündüz ve gece saatlerinde denetimler yapılıyor ve gerekli önlemlerin alınması sağlanıyor. İlgili şikayetleriniz için Çağrı Merkezimizi arayabilir ya da Halkla İlişkiler Birimimize başvuruda bulunabilirsiniz.

     

    GÖRSEL VE ESTETİK KİRLİLİK ŞİKAYETLERİMİZ İÇİN NE YAPABİLİRİM?

    Görsel ve Estetik Kirliliği Önleme Projesi kapsamında ticari ve konut altı ticaret alanlarındaki yoğun tabela, klima ve eklenti kirliliği olan binalardaki cephe düzenlemeleri için belediyemiz tarafından denetimler yapılıyor. Şikayet ve talepleriniz için Çağrı Merkezimizi arayabilirsiniz.

     

    BİTKİSEL ATIK YAĞ BİRİKTİRDİM,NE YAPABİLİRİM?

    Evde biriktirdiğiniz bitkisel atık yağlarınızı belediyemize getirerek hediyeler kazanabilir ya da atık miktarınız 5 litre olduğunda Çağrı Merkezimizi arayabilirsiniz. Atık yağlar görevlilerimiz tarafından adresinizden teslim alınacaktır.


    VETERİNER HİZMETLERİ


    HAYAT ONLARLA GÜZEL!

     

    Ataşehir’de bulunan sahipsiz hayvanlara veteriner hekimlerimiz kuduz aşısı ve parazit ilaçlaması yapıyor. Ayrıca sokak hayvanlarını kısırlaştırıyor, hasta ya da yaralı olanlara gerekli tedavileri uyguluyoruz.
    Yazın sıcak günlerinde sokak hayvanları susuz kalmasın diye, ilçemizdeki parklara otomatik su kapları yerleştiriyoruz.
     

     

    ATAŞEHİR BELEDİYESİ’NİN VETERİNERLİK HİZMETLERİNDEN HANGİ DURUMLARDA, NASIL YARARLANABİLİRİM?

    • Sahipsiz hayvanlar ya da sahipli kedi, köpek veya kümes hayvanları ile ilgili şikâyetlerinizde,
    • Sahipli veya sahipsiz bir hayvan tarafından ısırıldığınızda hayvanın müşahedeye alınması için,
    • Sokağınızda yaşayan sahipsiz hayvanların kısırlaştırılması ve sağlık kontrollerinin yapılması,
    • Çevrenizde yaralı veya hasta sahipsiz hayvan gördüğünüzde,
    • Sokak hayvanlarının beslenmesine yardım amacıyla,
    • Hayvanlara eziyet ve kötü muamele durumlarında,
    • Sahibi olduğunuz kedi ve köpeği belediyemize kayıt ettirmek için (Kuduz aşısının yapılmış olduğunu gösteren aşı karnesi ile birlikte),
    • Hayvan sahiplenmek isteyen vatandaşlarımıza sahiplendirme yapma,
    • Kent zararlıları denen sivrisinek, karasinek, fare, pire, kene, vb. canlılar ile ilgili açık alan ve kapalı alan ilaçlama,
    • Sivrisinek mücadelesinde gece ilaçlama,
    • Sitelerin ortak kullanım alanlarını haşerelere karşı ilaçlama taleplerinizde,
    • Dezenfeksiyon,
    • Kamu kuruluşlarının ilaçlanma ve dezenfeksiyonu,
    • Kurbanlık hayvanların sağlık kontrolleri ve et muayenesi taleplerinizde,
    • Kurbanlık hayvan satış ve kesim noktalarının denetlenmesi,
    • Kaçak kurbanlık hayvan kesimi ihbarında bulunmak,
    • Kaçan kurbanlık hayvanlara müdahale edilmesini sağlamak,
    • Ev süs hayvanları satış noktalarının (petshop) denetim talepleri için Veteriner İşleri Müdürlüğümüzü ya da 216 570 5000 (1646, 1649) Çağrı Merkezimizi arayabilirsiniz.

     

    ATAŞEHİR BELEDİYESİ’NİN SOKAK HAYVANLARI İLE İLGİLİ ÇALIŞMALARI VAR MI?

    Evet, onlar bizim can dostlarımız. Sokakta yaşayan can dostumuz kedilerin kış aylarında soğuktan korunması için Ataşehir genelinde site ve apartman bahçelerindeki çok sayıda noktaya kedi evleri yerleştirdik. Bu proje kapsamında yerel hayvan gönüllerine de sokak kedileri için mama desteği de sağlıyoruz. Kedi evleri ile ilgili talepleriniz için siz de Çağrı Merkezimize başvurabilirsiniz. Talepleriniz kedi evi temin edildikçe karşılanacaktır.
    İletişim: 216 570 5000

     

    ATAŞEHİR BELEDİYESİ’NİN HAYVAN BARINAĞI VAR MI?

    Kadıköy Belediyesi ile ortak kullandığımız geçici bir barınak var. Ferhatpaşa Mahallemizde, belediyemize ait koşulları can dostlarımız için uygun olan bir hayvan barınağı inşa etmek için hazırlıklarımızı tamamladık.

     

    İletişim: 216 365 79 57
    Adres: Turgut Özal Bulvarı Tem yanyol otoyolu bitimi.

     

    YOL HİZMETLERİ

     

    YOLLAR

    Ataşehir Belediyesi olarak göreve başladığımız günden bu yana,
    415 bin ton asfalt döktük,
    45 bin metre altyapı borusu döşedik,
    270 bin metrekare parke yol kaplaması,
    3 bin metre istinad duvarı yapımı,
    326 bin metrekare tretuvar ve 265 bin metre bordür yapımı gerçekleştirdik.
    15 prestij caddesini hizmete açtık.
    Yayalaştırma projesi kapsamında 9.850 metrekare alanda 1 cadde ve 8 sokağı yayalaştırdık.
    4 adet süs havuzu yapımını tamamladık.

     

    YOL YAPIM ONARIM, KALDIRIM, ASFALT VB. ŞİKAYETLERİMİ NEREYE İLETMEYELİM?

    • Demir beton,
    • Kaldırım yapım - onarım,
    • Mazgal,
    • Logar,
    • Asfalt ve yol yapım – onarım talepleriniz için Çağrı Merkezimizi ya da Fen İşleri Müdürlüğü Yol Bakım - Onarım Şefliği’ni arayabilirsiniz.

    İletişim: 216 570 5000 - 573 64 35 - 572 19 13 - 572 19 14
    Faks: 216 573 64 37

     

    SOKAĞIM YENİ ASFALTLANMIŞTI AMA ÜZERİNDE TEKRAR KAZI YAPILIYOR. BU KAZILARA HANGİ KURUM İZİN VERİYOR?

    İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanlığı Altyapı Koordinasyon Müdürlüğü; daha önce tali yollarda ilçe belediyelerince verilmekte olan altyapı kazı ruhsatı verme yetkisini kendi bünyesine almıştır.

    Bu nedenle 2013 yılında tüm kazı ruhsatları; İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanlığı Altyapı Koordinasyon Müdürlüğü’nce veriliyor. Tranşe ruhsat bedelleri aynı kurum tarafından tahsil ediliyor; kazıların denetimi ve kazı alanının kaplamasının usulüne uygun olarak yapılmasının kontrolü de bu müdürlükçe sağlanıyor.
    Kazılar nedeniyle yapılacak tüm şikayetler İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanlığı Altyapı Koordinasyon Müdürlüğü’ne yapılmalıdır.
    İBB Altyapı Koordinasyon Müdürlüğü
    Tel: 212 449 45 83 - 449 45 72

     

    ATAŞEHİR’DEKİ İ.B.B. SORUMLULUĞUNDAKİ SOKAK VE CADDELER YETKİMİZ DIŞINDAKİ ALANLAR

    • 1.Cad. (Cehar Dudayev Cad. başından G-17 Sok. başına kadar.)
    • 3004. Cad.
    • 3028 Sok.
    • Ataşehir Tırparkı Köprülü Kavşağı
    • Başıbüyük Cad.
    • Bostancı Köprülü Kavşağı
    • D-100
    • D-100 - E-80 Bağlantı Yolu
    • Dereboyu Cad.
    • Dursunbey Cad. (Necip Fazıl Bulvarı’ndan Namık Kemal Cad. başlangıcına kadar)
    • E-80 Güney Yanyol
    • Ferhatpaşa Yolu
    • Göztepe Köprülü Kavşağı
    • Halk Cad.
    • Karaman Çiftliği Cad. (Dereboyu Cad. ile Halk Caddesi arası ana arter)
    • Karslı Ahmet Cad. (Ali Nihat Tarlan Cad. başından Atiye Hanım Sok. başına kadar)
    • Kayışdağı Cad.
    • Kozyatağı Köprülü Kavşağı
    • Küçükbakkalköy E-80 Bağlantı Yolu
    • Libadiye Cad.
    • Narçiçeği Sok.
    • Necip Fazıl Bulvarı (Kayışdağı-Dudullu Cad. K.Bakkalköy Yolu, Bostancı Yolu)
    • O-2 (Kozyatağı-Anadolu Otoyolu)
    • O-4 (Çamlıca - Anadolu Kavşağı)
    • Ord. Prof. Ali Nihat Tarlan Cad.
    • Özyurt Sok.
    • Samandıra Cad. (E-80 Güney Yanyol- Gazipaşa Cd.)
    • Şehit Cehar Dudayev Cad.(G-35),(Cehar Dudayev Cad.)
    • Turgut Özal Bulvarı
    • Üsküdar Cad. (Balaban Cad.)
    • Üsküdar Cad. (E-80 Güney Yanyol) (Dursunbey Cad. ile E-80 Güney Yanyol arası ana arter)
    • Yanyol
    • Yavuzlar Cad.
    • Yedpa Bulvarı (B.Bakkalköy Yolu) (Kayışdağı Cad. ile Üsküdar Cad. arası ana arter)
    • Yeni Sahra Köprülü Kavşak

     


  • Ataşehir Belediyesi İstihdam Merkezi (ABİM)
  • ATAŞEHİR BELEDİYESİ İSTİHDAM MERKEZİ (ABİM)

    Türkiye’nin en büyük sorunlarından biri olan işsizlik ile mücadele için Belediyemiz bünyesinde Ataşehir Belediyesi İstihdam Merkezi’ni kurduk. Türkiye’deki işsiz sayısı 4 milyona yaklaştı. Ataşehir ’de de 40 bine yakın işsiz olduğu tahmin ediliyor. Ataşehir Belediyesi olarak, ilçemizde yaşayan her vatandaşımızın çalışma hakkına kavuşması, geçimini kimseye muhtaç olmadan sağlaması, kendisini geliştirerek hayal ettiği kariyere ulaşması için var gücümüzle çalışıyoruz. Bu amaçla kurduğumuz İstihdam Merkezimiz işsize iş, işverene eleman köprüsü oluyor.

    İŞ Mİ ARIYORSUNUZ?

    Marangoz, mimar, aşçı, kuaför, satış temsilcisi ya da bebek bakıcısı mısınız? İş mi arıyorsunuz? Hangi meslekten, hangi sektörden olursanız olun gelin size bir iş bulalım. Bunun için tek yapmanız gereken, Ataşehir Belediyesi Hizmet Binası’nda ABİM hizmet masasına gelerek İş Arayan olarak İstihdam Merkezine kayıt olmak.

    MESLEK EDİNMEK Mİ İSTİYORSUNUZ?

    Hayalinizdeki mesleği yapmak için eğitime mi ihtiyacınız var. Gelin Ataşehir Belediyesi meslek edindirme eğitimlerine katılın, sizin de bir mesleğiniz olsun.  Kurslara kayıt yaptırmak isteyen Ataşehirliler, Küçükbakkalköy Mahallesi Vedat Günyol Caddesi No:6 adresinde hizmet veren ATAMEM binasında başvuru yapabilirler. Daha fazla bilgi almak için ise ATAMEM’in 0216 574 80 79 numaralı telefonunu arayabilirler.

    ELEMAN MI ARIYORSUNUZ?

    Yaklaşık 10 bine yakın kişinin özgeçmişinden oluşan cv havuzumuzu, Ataşehirli işverenlerin hizmetine sunuyoruz. İstihdam Merkezine kayıt olarak, eleman ihtiyaçlarınızı en kısa zamanda karşılayabilirsiniz. Ataşehir Belediyesi Hizmet Binası’nda ABİM hizmet masasına gelerek İş Veren olarak İstihdam Merkezine kayıt olabilirsiniz.

    Ataşehir Belediyesi İstihdam Merkezi (ABİM)'nin web sitesine ulaşmak için tıklayınız.